Vilken jävla torsdag

Jäklar! Den bästa dagen på flera dagar började med en spya. Vaknade nämligen tio minuter innan det var dags att rusa till bussen, och blev väl lite överspänd, haha! Men så kan det gå. Hann i alla fall till bussen, och i skolan väntade ett nytt kapitel i vår konsertresa, folkmusik! Jag är verkligen intresserad av det, det kommer att bli sjukt kul! Vi fick ta ut en folkvisemelodi på gehör på våra instrument och i slutändan ska vi köra låtarna på Wendela Folkkonserten!

Senare på dagen skrev jag IG (antar jag) på matteprovets A-del. Kändes trist men vad fan, det finns viktiga grejer. Jag och Johannes jammade t.ex. i en ensemblesal och Johannes ramlade bakom trummorna och sjöng vackert till mitt Afrikainspirerade trumkomp, "AHMED, AHMED, AHMED".

Dagen har varit väldigt flummig.. Bör väl också nämna att jag och SAP-gänget stannade i skolan till klockan halv åtta för att göra klart ett samhällsarbete. Slutade med att vi hängde upp en bild på Mona Sahlin som jag tuggat på på tavlan i datorklassrummet och skrev "Tuggad socialdemokratstant. Söt. Kanske något för dig, Fredde?" (Fredde är läraren. Som egentligen heter Fredrik. Om jag skriver hans efternamn här kommer han när han självupptaget googlar på sitt eget namn upptäcka mitt lilla missöde.)

Vi tänkte vara smidiga och inte avslöja att vi var de som loggat in sist på datorerna i skolan (så att Fredrik inte skulle upptäcka vem det var som hängt upp en tuggad Sahlin på tavlan), men när vi gått ut ur rummet och Linda kontrollerat att alla hade med sig allt, och dörren slagit igen.. Så säger Linda: "MIN VÄSKA". Och jag och Jonna utbrister i ett ostoppbart skrattanfall.

Vid 20:00 var jag äntligen hemma från skolan, och då visade min mamma mig det här roliga!
Ni ser i något inlägg under detta att jag länkat till Nima Daryamadjs krönika, och jag kommenterade på den på city.se, och nu idag publicerade city min kommentar och satte "BÄST!" som rubrik på den! Kul att bli utnämd till bästa kommentar, ändå rätt många kommentarer till den krönikan på nätet! :)



Dags att sova snart. Hyvää yötä.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sap-gänget körde hårt.



kärlek till kommentaren, alltså den i city!



du är gryyyyymm

2009-03-06 @ 17:49:34
URL: http://lams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0