Jag är

Jag är inte en människa som tycker om att klaga. Trots det, så gör jag det, men jag försöker oftast lägga betoning på att överdriva eller ironisera det jag klagar på så att den stackaren som lyssnar inte ska få allt för ont i huvudet, för det är så jävla trist att höra på folk som destruktivt lägger fram klagomål. Värst är att lyssna på klagande om små detaljer i stil med "fan vad jag stör mig på att jultomten inte trimmar skägget.. så jääääävla fult!". Jahapp. Vad fan ska man svara på det? "Ojdå. Stackars dig. Ska jag gå och klippa av det åt dig så du slipper se det? Eller ska vi dränka dig i en tunna med bajs så slipper du ALLT du stör dig på?"

Meningen med det här inlägget är att få mig själv att sluta klaga på saker. Och jag tycker att jag lyckas ganska väl med att inte klaga över petitesser. Det finns ju så jävla mycket bra i livet också. Grillfest, till exempel.

Moraltanten har talat. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0