Jag är segare än äcklig kola som fastnar i tänderna

Här sitter jag på en mjuk, dubbelvikt madrass på golvet i mitt rum. Myskoftan och mjukisbyxorna är på och jag har tända ljus bredvid mig.
Mysigt och segt. Kvällen har tillbringats med jazz-sjungande och jazz-spelande. Och jazz-lyssnande.

Det roliga och intressanta med detta är att jag faktiskt har lärt mig att läsa av varför jag har jazzperioder! Det är inte ofta jag lyckas med sådant! Definitionen av jazz-periodens anledning är alldeles för personlig för att publiceras här. Men ni vet ju hur jazz är.

Svävande.

Kommentarer
Postat av: Jocke B

Jazz rimmar på glass och glass är gott:P Av någon anledning har jag alltid tänkt på glass när jag hör ordet jazz. Vad är det för artister som spelar jazz egentligen? Jag försöker komma på någon men jag kan inte dra mig till minnes att jag känner till någon "jazzare":/

2008-09-09 @ 18:47:07
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0