Bill Evans Trio - Jade's Visions, take 1

Från och med.. NU! så blir det normala inlägg här på bloggen.
Känns som att det är dags att jag reder ut en del saker i mitt liv,
och ja, jag tänkte börja med att åka till Paris imorgon (idag, om man kollar på klockan)
för att tänka och filosofiera och shoppa lite. Bli en bättre fransktalande person, bli en bättre fotograf,
njuta (som Sophie så fint tipsade om) och titta på människor. Ska tänka mycket, ska tänka på bra sätt.
Lägga ner allt destruktivt tänkande (som för min del ofta är omedvetet!)
och ersätta med tankar som gör mina ofta otydliga och frågeteckens-stämplade resonemang klarare
och mer genomtänkta.

Logiken vet jag inte om jag ska fila så mycket på. Det känns som att logik är något som bör användas med försiktighet.
I matte, fysik och sådant verkar det passande att försöka använda logiskt tänkande.

Men om man alltid tänker logiskt så får man inte så mycket variation i sitt tänkande. Det är mer kreativt att tänka ologiskt, och ja, varför vill man vara logisk.

Så, Paris, j'arrive! Familjen lär tröttna på att jag ska fippla med den analoga systemkameran och det lär inte vara en enbart kul vistelse. Men Paris är Paris och man måste uppleva Paris. Sägs det.

(Vill passa på att som avslut för detta inlägg skriva följande:

Jag kan inte hålla mig till ämnet.

Om ni vet varför, meddela mig.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0