Utkorgen

Ibland när det händer saker eller när jag tänker på saker så får jag för mig att anteckna det som ett oskickat sms i min utkorg, så att jag senare kan tänka på det igen, skriva det i bloggen eller dela tankarna med någon annan.
Tittade igenom utkorgen nyss där det låg 13 oskickade sms och i ett av dem stod det:

"Vad är det för kul med en klump sladdar?"

Jag satt och funderade en liten stund på när jag kunde ha skrivit detta och kom sedan på att jag skrev detta på en mattelektion när en i klassen letade efter något i sin ryggsäck, han skulle antagligen visa något ur ryggsäcken för någon annan ur klassen. Jag iakttog det intensiva letandet då han började tömma ryggsäcken på diverse papper och prylar. Plötsligt drar han ur en klump av mp3-sladdar, mobilladdar-sladdar och andra sladdar. Och jag börjar skratta. Kan ni tänka er? Att det kommer upp en klump med sladdar ur en ryggsäck? Och att man börjar skratta? Inte ett asgarv eller en hysterisk fnissattack, utan bara ett vanligt skratt?

Och jag kunde inte för allt i världen förstå mig själv varför man skrattar åt en sådan sak.
(Överväger att sluta fundera på varför och börja plugga, för det behöver jag mer än syre i nuläget.)

God kväll.

Kommentarer
Postat av: secret admier (kommer inte ihåg hur det stavas, men ge mig MVG, ja ja tack tack)

Haha, ditt jävla flumtroll!



AJ LAV JU!

2008-11-09 @ 23:01:51
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/
Postat av: Moa

tackar så hjärtligt! och sådär med mobilen brukar jag också göra!

det är allt bra med mobiler.

2008-11-10 @ 07:59:29
URL: http://knarkspark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0