Femton hundra ord

Jahafan. Nu är det helt tomt i huvudet.
Inte alls helt tomt om jag ska vara ärlig. Vilket jag helst är.
Så nu börjar jag på nytt:

Det är ganska torftigt med inspiration i min hjärna för tillfället. Det känns lite "Ursäkta röran, vi bygger om!".
Och som tur är så vet jag precis hur jag triggar mig själv till att göra bra ifrån mig!
Jag planerar! Har just med snirkliga bokstäver skrivit "litet schema" på ett linjerat blad och skrivit vilka läxor jag bör göra varje dag den här veckan. (Den hemska tanken av att det kommer fler läxor under veckans gång, som tyvärr är ACK så överrensstämmande med verkligheten, har jag förträngt.)

Hittade en väldigt inspirerande grej:

"Skriv en novell/berättelse på upp till 1500 ord.
Platsen: En shoppinggalleria.
Tiden: Igår.
Följande saker ska finnas med i din berättelse:
a) en tappad nyckel
b) att falla
c) ett barn
d) en polis
De ska vara viktiga för berättelsen, inte bara ditstoppade för att du måste. Men de behöver inte vara bärande element. Barnet behöver till exempel inte vara huvudperson.
I övrigt inga restriktioner. Låt fantasin flyga!"

Dock kan den nog inte hjälpa mig just nu.


..eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0