Ett fint minne

Jag kan inte sova, så jag delar med mig av ett minne från i somras.
Jag och Jonna gick till Saltå kvarn och fikade, och promenaden dit var ju bara fantastisk.

Det var denna dag jag åt hästbajs, gott folk. Det var denna dag jag åt en larv, gott folk.

Det var en fin dag. Det var varmt ute och jag hade min mörkblåa favoritklänning på mig och min hy var sommarfärgad och Jonnas ben var brun-utan-sol-bruna. Vi köpte sesamkex och drack närproducerad juice. Vi hörde ån porla där vi satt och fnissade och åt en baguette utan varken smör eller pålägg. Vi tog kort vid en bro. Vi tog kort överallt. Vi snodde blommor från flera tomter på Enegärdet och gjorde en jättefin bukett som vi senare skänkte till Jonnas päron som tack för fikat som de omedvetet bjöd oss på. Håkan fick hämta oss från Saltå kvarn, våra ben var sommartrötta och vi var sommarglada och sommaren bara gosade in sig som balsam i torra hårbottnar i hela Sverige och jag var lycklig som bara den.

Det är bara ett halvår till sommaren. Bara. Sex. Månader.
Må något bra hända snart, annars.. ja. Då äter jag väl skit igen.




Kommentarer
Postat av: Jonna

ÅH-GUD-GUD-GUD du anar inte vilken sommarabstinens jag fick nu! FYFAN vad jag längtar! FYFAN vad underbart det kommer att bli!



OCH ÅÅH vad fin den dagen var.

2008-11-25 @ 18:21:24
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0