Tissda

Tisdag idag och jag kan summera dagen med två ord:
1. Effektiv
2. Ineffektiv

Då tänker ni: "What?" och jag kan förklara!
Har lämnat in mina arbetsprover till Wendela Hebbegymnasiet idag efter skolan, och Jonna och jag fastnade såklart inne i Södertälje men där utfördes en viktig grej: jag köpte en skolavslutningsklänning! (Vi åt också sushi och pratade om andras kärlek, samt letade öppna tygaffärer.) Det absolut bästa med klänningen är att jag måste sy upp den! Då får den lite egen prägel och jag kommer att känna mig extra fin i den.

Då kan man kalla dessa två grejer (arbetsproverna och klänningen) för effektivt!
Det ineffektiva med idag är läget jag befinner mig i just nu (trött och guraspelande) och att jag inte har gjort NÅGOT alls på NÅGON läxa. Fy vad dåligt. Ska försöka göra lite svenska innan jag somnar med min (kantstötta) gura i famnen. (Observera "kantstötta"! Jag har varit oförsiktig. Fasen.)

The Kooks "nya" album Konk är bra.
Jag förväntar mig i och för sig inget av The Kooks för att jag tycker att deras musik inte berör så mycket utom att man blir på glatt och lättsamt humör när man lyssnar på dem. (Dock lyssnar jag rätt mycket på dem och gillar dem. Men som sagt, deras texter kan kännas lite lamea.)
Mina favoriter från Konk:

Love it all
(Skitdålig text, men skönt när de sjunger "loveitall, loveitall, looove it aaall..".)
Sway (Den är fan RIKTIGT bra. Ojoj. Älskar att spela och sjunga den.)
One Last time (Också riktigt bra. En av få låtar av The Kooks som verkligen berör mig. Har fastnat totalt för den, ska kolla upp ackorden på ultimate-guitar.com direkt!!)
Tick of time (Underbart asgarv + att låten som följer asgarvet är grymt skön. Sen är det härligt att veta att även proffsiga musiker kollar så att ackorden låter rent :P)

Här kommer mina 4 favoritlåtar från Konk i samma ordning som jag skrivit dem ovan. NJUT!!!!!!!!!



Svenskaarbete, oh kära svenskaarbete, here I come.. : (

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0