Stress till att bli handlingsförlamad

Ni vet känslan, när man är så stressad att man inte vet vad man ska ta sig till.
Det är då man sätter sig vid datorn och gör allt annat än vad man bör.
Jag har en fet lista på vad jag behöver göra, men istället för att ta tag i arbetet, vad gör jag då?
Jo, jag tar en glass och skriver ett blogginlägg, laddar upp bilder i min bilddagbok och fördriver tiden på de mest onödiga sätt.

Jag känner att jag är näst intill handlingsförlamad, det enda jag förmår att göra är att föra glassen till munnen, tänka ut vad nästa mening ska bestå av i det här inlägget och svälja glassen som skapar ilningar i mina tänder.
Jag klarar inte av att lära in en massa orter, bergskedjor, öknar och floder i Kina. Jag kan inte slå upp "kommunism kina" på google. Jag kan inte ens öppna kartboken som ligger 20 cm till vänster om min vänstra hand och plugga in Kinas naturtillgångar.
Jag förmår inte helleratt börja skriva en recension på engelska om en bok vars handling jag glömt.

Är det så här det ska vara, sista månaderna i nian?

image229

Kommentarer
Postat av: Johanna (pluggis)

Känner igen känslan - den är så hemsk. Vi hade det så förra terminen, men nu är det lugnare. Kan lärarna inte lära sig att de ska fördela arbetet och alla prov bättre så att man inte dör av stress?

2008-05-08 @ 20:20:31
URL: http://tobleroneglass.blogg.se
Postat av: Jocke B

Jag håller med Johanna om att alla arbeten blir koncentrerade inom vissa tidperioder vilket gör att det blir jättemycket att gör då.
Men bit ihop Emilia! Tänk att detta är det sista du behöver göra i grundskolan.

2008-05-09 @ 15:19:24
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0