Lägesrapport

Jag befinner mig tillsammans med Jonna, Frida, Matte (Jonnas bror), Jessica (Mattes dam), Håkan (Jonna, Frida och Mattes far) och tre hundar i Bovall, så jäkla vackert! Tidigare idag har vädret varit regnigt, men nu har det klarnat upp och solen tittar fram och värmer tre trötta tjejer. Ikväll blir det fotbollstittning på Bryggkafét och vi BÖR gå ut med tre kissnödiga hundar inom kort..

Jag är ovan vid att ha hundar i närheten. Är väl inte helt van vid de två vilda hundarna ägda av Matte och Jessica, men Luffarn är ju självklar! Det kommer kännas tomt, sen när jag åker hem, att inte ha trötte men ACK så underbare Luffarn strövandes i krokarna, en orange hårboll och en kissande Pepsi runt fötterna som apporterar en gosedjursfisk för att sedan troget springa till mig för ett nytt kast. Ordet "tröttna" finns inte i varken Pepsis eller Mazarins ordförråd..

Igår sminkades jag och Frida av Jonnisen, vi klädde oss hippie-aktigt och gick sedan ut för att bli fotade av Jonna som är grrrrym med kameran. Se Jonnas blogg för några bilder från gårdagen! Frida och Jonna tog mig på en rundtur i Bovall igår också, 500 bofasta invånare och om somrarna: 2000 personer. Nu innan säsongen startat på riktigt finns inte så mycket människor, riktigt skönt.

Tyvärr håller mitt illamående i sig sen avslutningsdagen, 5 dagar alltså. Det blir mindre och mindre för varje dag som går, vilket ändå är positivt!
Jag är sugen på glass.. eller choklad.. eller.. Äh. Vi måste nog dra oss på promenad mot Ica snart.

Jag hoppas att ni har det jättebra. Själv njuter jag av varje sekund av det välförtjänta sommarlovet som knappt har börjat. Ahh. Varken illamående eller molnig himmel kan stoppa mig. Fuck forever!



Hundarna i ovanligt lugnt tillstånd:

 



Bild 1: Frida och Mazze
Bild 2: Frida och Pepsi
Bild 3: Luffarn, utslagen.

Här kommer några randomized utvalda bilder från grillningen, avslutningen och Bergasjön på avslutningskvällen!


Min och Hannas grillning hemma hos mig 12/6.


Mumsig pastasallad på grillningen.


Sista gången någonsin i sal F111.


Tråkig rektor, sorglig kör, hemsk musiklärare = Nej.


Hejdå 9a 07/08! Hejdå stickiga soldäcket! Hejdå gnälliga lärare! Hejdå matsalen! Hejdå fängelset!


Bergasjön


Christoffer vid Bergasjön

Nu ska jag laga tacos med Frida och förhoppningsvis Jonna som gömt sig på källarvåningen... Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0