Gärna i Järna utan Hjärna

Hemma igen!
Veckan i Bovall har, trots dåligt väder, varit fantastisk. Mest för att jag älskar Jonna och för att hennes familj är så underbar. Vi har fiskat krabbor, haft lååånga nattsamtal, spelat twist (kortspel), andra spel, promenerat, lekt med hundar som bajsar inne, hundar som bajsar ute, badat, tuggat på sjöstjärnor (i alla fall jag), ätit ål, ätit andra delikatesser och SOVIT.

Fan vad bra det har varit. Jag är så nöjd och glad och snart lättar jag för att dra ner mot varmare breddgrader i form av Balkan, alltså Serbien och Bosnien. Där ska jag träffa familj och vänner som jag inte träffat sedan förra sommaren! Ska bli väldigt roligt! I år finns två faktorer som gör att vår årliga resa till Juggan kommer skilja sig från föregående år:
1.Vi flyger ner
2. Vi stannar bara i två veckor, istället för en månad.

Detta gör att vi ska hyra bil där nere för att kunna ta oss till Bosnien utan att behöva sitta i en packad buss utan varken air conditioning eller kisspauser! Bra va?

Jag fick just ett facebook-meddelande från min kusin som bor i Belgrad, Jelena heter hon, och hon påminde mig just om att hon, hennes man, min andra kusin Aco och hans flickvän kommer till Sverige i två veckor och Jelena ville att jag skulle komma på en massa saker man kan göra i Stockholm! Hon skrev också att jag gärna fick önska vad jag ville göra i Belgrad när vi kommer dit och eftersom jag älskar muséer (konst) så ska jag önska att få se mycket konst! (Det lär jag i och för sig få göra ändå eftersom Jelena och Aco båda är designers.)

Jag kommer hem den 11/7 för de som undrar.

Berättar mer om den jobbiga tågresan hem igår i ett senare inlägg för nu är det mat!

Kommentarer
Postat av: Jocke B

Det var väl väldans vad du ska vara ute och resa i sommar:P Nämen det var ju bra att ni hade det trevligt i Bovall. Det verkar ha varit ett fullspeckat schema;), men sjöstjärnor kan väl inte vara så gott ändå?

Ha det bra nere i söder!

2008-06-24 @ 19:45:05
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilken underbar överskrift! x) Vad roligt att gå på konstmuseum i ett annat land! :)

2008-06-24 @ 23:18:00
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0