FÖR FAN

Jag blir så JÄVLA upprörd och trött över det här förbannade svenskaarbetet!
Jag tar en förjävlig uppgift som exempel:

"I ingressen talas om Harry Martinsons språk -  det var förnyande, fullt av överraskande bilder och liknelser. Kan du hitta exempel på det i dikterna?"

Jag är mållös.

I juni

 

Vårens sista stjärnor visa sig, men utan skärpa.

De är små, månbleka och utan sting.

Trötta på att gnistra i vintrarna

vila de ut i sommarens ljusa nätter.

Jag har lust att skriva: "Jag hatar Harry Martinsons dikter. De är urtråkiga och hemska. Hans språk är idiotiskt och han skrev inte om ett endaste dugg som berörde mig. Jag kan inte hitta något nytt i hans språk, tycker att han skriver lika äckligt och hemskt som alla andra döda gubbjävlar. Jag gillar "I juni" bäst av dikterna i kompendiet för att den var mest meningslös. Den var söt, men horribel. Vem fan bryr sig om stjärnorna, egentligen?"

Hej svenskaläraren. Om du läser detta vill jag bara att du ska veta hur mycket jag avskyr dina förbannade uppgifter som har tagit ALL MIN HELVETISKA fritid sen för tre veckor sen. Tack så jävla mycket.


Åt helvete med allt. Alexander, skulle behöva telefona med dig, MEN MIN SVENSKALÄRARE VILL INTE ATT JAG SKA HA NÅGON FRITID ATT LEVA - HAHAHAHAH. :'(

(Förresten. Ni får lite fler exempel på uppgifter som får en att vilja vara utvecklingsstörd och gå i särskola för tre veckor.)

"Var i landet bodde författaren? Varför tror du att det var så?" - HHAHAHAHHAHA. Man får inte använda internet, BARA texten man läste. Amen SKITLÄTT att avgöra varifrån Harry Martinsson var efter ett par dikter, stjärnor finns väl fan överallt.

"Finns det klasskillnader i Sverige idag? Hur ser de ut i så fall? Finns det de som har det så fattigt som Moa och hennes mamma?" - VARFÖR? Varför dra upp sådant som inte har med texten att göra? Räcker det inte med att skriva om det som handlar om TEXTEN? Och att skriva om klasskillnader blir ju flera sidor om man ska göra det på MVG-sätt?



Nej nu skiter jag i allt. Och Susanne och hennes "Du vet ju att jag förväntar mig MVG-kvalitet av dig" (Hon sa faktiskt exakt så) kan bara FÖRSVINNA i någon jävligt djup avgrund.


Kommentarer
Postat av: Alxxx

Hohoho. Vilket stolpskott till lärare ni har. Tycker du ska skriva det där om att du avskyr människan. På fullaste allvar tycker jag det.

2008-06-01 @ 21:08:09
Postat av: jonnis madonnis

Hahaha din stackare! Alla era svenskauppgifter är tydligen totalvrickade. men kolla i dikterna så tror jag skarpt att du kommer att få höra mycket måååååååååååååååsar och haaaaav....

2008-06-02 @ 17:41:55
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0