today

Åh, vad jag älskar att sova!
Särskilt i sängen hos mamma, den är precis lagom mjuk!
Och den kommer INTE från ikea, jag gillar inte deras sängar utom den runda sängen..
Någon gång i framtiden vill jag ha en rund säng med massor med snygga kuddar på.

Idag skulle jag ha gått på dop, men jag känner ändå inte barnet så bra och har inte lust att åka tåg hem från slakthusområdet för att hinna hem och fixa mig ytterligare till Fridas middag som äger rum ikväll, så jag har ställt in det för min del.

Vad kan man göra en dag som denna, jag tror att mamma och jag ska åka ut till ytterjärna (antispower) och fika.
Nu måste jag bege mig mot mitt rum och bädda, om ni ville veta.


OBS! FÖLJANDE  BEHÖVER NI INTE LÄSA, DET ÄR OINTRESSANT!!

Matteprovet gick bra, jag fick rätt på sista talet efter många om och men...
Jocke, mattegeniet (han är grym) sa att han hade gjort som jag (vilket fick mig att tycka att jag var bäst på matte, vilket är långt från sanningen),
Min mattelärare och en annan mattelärare (Pierre och Sofia) sa: "Nejmen detdär kan inte stämma?"

Talet var såhär (suck):
Det finns en tunna med 100 liter vatten i, och en procent av vattnet är salt. (alltså salt, inte salt-vatten)
Hur mycket vatten måste avdunsta för att saltet ska utgöra 5 procent av vattenmängden?

Jag gjorde såhär: 1 procent av 100 liter = 1 liter.
1 liter delat på 5 procent = 0,2
0,2 liter multiplicerat med 100 = 20 liter
Svar: 80 Liter måste avdunsta.

Mattelärarna sa somsagt att det inte var trovärdigt och att 80 liter var för myckte avdunstat vatten, så då sjönk mitt matte-själförtroende som Jocke hade gett mig..

Men när jag kom hem så började jag räkna..
5 % av 20 liter ska enligt min uträkning vara 1 liter.
och 10 % av 20 liter är lätt att räkna ut, det är ju 2 liter.. och om man delar på 10 % (2 liter) så blir det 1 LITER = 5 %
JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD! DÄR HAR JAG SÄKRAT TRE POÄNG.

Som jag sa, ni skulle inte behövt läsa detdär haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0