promises

jag undrar hur många procent av alla löften som ges som verkligen hålls?

Hur många slutar att röka? Hur många motionerar mer? Hur många "tar upp kontakten med gamla vänner"?
Ja, ni fattar.

Jag tänker (trots att nyårslöften är överskattade) ge mig på några egna.

Jag tänker inte ta mig vatten över huvudet och skriva galna mål som "springa 4 gånger i veckan" eller "inte äta efter klockan 6 på kvällen" eller "skriva ett brev till mormor i veckan". För det måste man väl fatta själv? Det går inte. Om man inte redan springer 2 ggr i veckan eller inte äter efter kl 19 redan.

Här kommer mina mål, som jag valt att kalla dem, för år 2008:

x   Inte äta sött, men alla regler har undantag, och mitt undantag är After Eight. (mitt favoritgodis.)
x   Skriva fler handskrivna brev, trots min fula handstil. Då kan jag ju också lova att försöka bättra min handstil.
x   Springa en gång i veckan. (no water over my head, please.)
x   Hålla kvar mina betyg och nå över 300 p.-gränsen till våren (5 poäng till!)
x   Komma in på det gymnasiet jag väljer. (Denhär har jag snott av Johanna)
x   Införskaffa: Laptop och systemkamera, samt bli av med iPoden.
x   STARTA ETT GRYMT BAND MED JONNA.

over and out

image72
tillåtet.


Kommentarer
Postat av: galen beundrare

WOOOOOOO YOU GO GIRL!!!! GRYMMASTE BANDET IN THA WOOOrld, YO!

2008-01-02 @ 01:56:21
Postat av: Annemie

Jo jag vet att hans röst görs av Will Smith, menade att man kunde sen en viss likhet mellan dem =) haha, japp vet att jag glömde r:en, men så blir det när man kommer från blekingen och inte utalar dem. God fortsättning till dig också.

2008-01-03 @ 11:28:19
URL: http://miesvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0