Sömn

Sömn är inte min starka sida.
Jo, jag är bra på det, att sova länge dvs.
Men jag är urusel på att gå och lägga mig när klockan, kroppen och mamma vill att jag ska sova.
Och det har ju inte blivit lättare sen jag fick min laptop som gör det smidigt att fastna vid internet var man än är, vid skrivbordet, i köket, i sängen..

Och fallet var inte annorunda i natt.
Framåt fyraslaget borstade jag tänderna och vred mig fram och tillbaka i sängen till klockan fem.
Men vet ni?
Det gör inget.
Det gör inget att jag borde ha tränat upp min dygnsrytm till skolstarten imorgon.

För man lever ju bara en endaste JÄVLA gång!

Och idag (nu) ska ta mig till V-ås för att fira min morfar som fyller år. Gillar inte riktigt sådana tillställningar utom när det är jag som har dem, för då är det bara folk jag älskar som är bjudna och inga falska "hej, Emilia heter jag" behöver spridas och inga falska leenden behövs visas så att käkarna låser sig och huvudvärken kommer som på beställning.

För att inte tala om halsbränna.


Och för att inte tala om Jonna som idag kommer hem från Kräkland och jag får träffa henne!
Trés fucking bon.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Emilia! Hur ska du ta dig till WH imorgon? :)

2008-08-17 @ 17:50:29
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0