Ingen skolplikt

Funderar på om jag ska ta ut min fulla rätt och skita i skolan i ett år.
För detta går inte.
Jag kom in i bild- och formklassrummet och bemöts av.. ja..
FULLSTÄNDIGT inkompetenta JÄVLA idioter.

Och det är klart jag får tycka det. Första intrycket är viktigare än man tror. Och jag fick ändå rätt många intryck att gå efter då vi gick i skolan från 9-14:30 idag, FÖRSTA dagen.

Harajuku-girls och bratpojkar. Ingen var otrevlig men alla kändes så onatruligt omogna. Det var så 6:e klass.
Och nu tänker många av er säkert "som att du är mycket bättre än dem", men det är inte det jag menar.
De är inte på samma nivå som jag (och några till i klassen), även fast de kommer dit de också en dag.
Men jag är så förbannat trött på omogenhet!!
Jag har fått nog av den!
Och jag har fått så jävla nog av min beslutsångest som gjorde att jag valde fel!
Och musiksalen lockade hela dagen lång! Att stiga in i kammarmusiksalen var så rätt. Atmosfären, människorna, plinkandet, bubblandet, trummandet.
Det är där jag hör hemma. Där det skapas musik.

Inne i bildsalen satt flickor med lugg som täckte halva ögonen och fnissade åt varje ord som sades och vågade knappt säga sina namn. Ärlig blogg, ärliga ord: jag stör mig något så jävligt på dem. Snälla någon, vem som helst, Allah, Gud, Jesus, Maria, Jultomten, Pappa, Gymnasieintagningen, gör så att jag får byta till musik. Det skulle vara så.. perfekt.

Kör upp gymnasiet i röven, jag slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0