Bubbel

GÖTT!
Jag har just badat bubbelbadkar.
När pappa köpte det tyckte jag att det var onödigt. Jag tycker att min pappa spenderar sina pengar fel. Så är det med det.

MEN! Nu när jag väl har testat att bada bubbelbadkar så är det fanimig en god "investering".
Först blev jag fascinerad av miljön. Tände en massa ljus och släckte ned. Gjorde mig ett glas (alldeles för stark) gin and tonic och tog upp mobilen i det övre badrummet där badkaret står.

När vattnet fyllt badkaret till en godtycklig vattennivå så slank jag ner i det. Fyfan vad skönt. På fjärrkontrollen fanns en massa knappar. Tryckte på en och blev livrädd, radion gick på, volymen var hög och basen stark, stängde genast av, haha. Sedan klickade jag på en knapp med en lampa på. Det var nog den bästa knappen. För då tändes en lampa (NÄHE????????) i badkaret och lyste upp hela mig i ett mjukt ljus i regnbågens färger. Fint som fan.

Sen! Bubbelknappen! Tog ett tag att hitta, men snart så bubblade det i ryggen och lite överallt. SKÖNT.
Smuttade (okej, svepte) min dåligt blandade dricka och låg där och funderade ett tag. Försökte att mota bort tanken av att, här ligger jag i ett bubbelbadkar och planerar inköp av en ny mobil, medan sjukt många människor håller på att dö av svält och sjukdomar. Och i krig. Usch. Det gick rätt bra att förhindra den tanken.

Låg där ett tag och inspekterade mina ben som färgades av lampljuset och bara njöt.
Ännu gladare blev jag nu, upptäckte att jag börjar klockan halv tio imorgon!

Så, hur var er söndagskväll? :P

Kommentarer
Postat av: Jennifer.

Som svar på det du skrev i min blogg:

Jag tycker inte att det jobbiga är att ha så mycket träning, det är stressen det innebär med allt tränande.

Jag ska hinna skolan, ska hinna träffa folk då och då, jag ska hinna göra mat, packa och ta mig till träningen i tid, och jag har koll på mitt schema för varje dag, nästintill varje timme, en vecka i förväg. Det är faktiskt mer påfrestande än man tror att hela tiden behöva ha en massa tider och "komma i håg" saker i huvudet. Nåväl.. :)



Bubbelbad lät duktigt skönt.

Jag tyckte också min pappa gjorde ett extremt onödigt inköp nyligen.

Han köpte en Toyota Tundra, om du vet vad det är fören bil..

När hans tidigare bil är ca 3 år gammal, och fullt fungerande. Det var en Nissan King Cab Navara, en relativt stor bil.

Men nu när den nya bilen kommit tycker jag också att den är skithäftig.0:)

Den har kamera bakom, så man ser när man backar, den har tv, och en massa bekvämligheter. Hahaha. :D

Nu vart det mycket att läsa men men.. :)

2008-09-01 @ 08:05:56
URL: http://j3mpas.blogg.se/
Postat av: äcklet

ååååhåå. jag vill också ha ett bubbelbad.

2008-09-01 @ 18:33:36
URL: http://jonnajosefin.blogg.se/
Postat av: Milica

Gud så skönt det låter.. mycket trevligt kan jag tänka mig! :) Men jag tycker att det är dags för oss att ses igen.. vad gör du i helgen? Puss

2008-09-02 @ 18:24:56
URL: http://milicaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0