vem är jag?

Denna tanke slog mig just:
Vem vore jag om x vore annorlunda?
Skulle jag vara svagare/starkare?
Dummare? Mer naiv?

Är jag ens glad över den jag är idag?  Vill jag byta in min själ i någon annans kropp?
En sak är säker, fenomenet har gjort mig olycklig många gånger och har fått mig att ofta ifråga min existens och om jag ens bör leva. (jag funderar INTE på att begå självmord, don't worry.)

Men jag har försökt ALLT.
Jag har gjort ALLT i min makt.
Försökt få hjälp. Hjälp har jag fått, men det har inte gett resultat.
Längtar efter att bli fri. Vill bort. Vill till London.. Jag vill leva ett annat liv, glömma allt annat.


Kommentarer
Postat av: Din kompanjon

Emilja. Efter gymnasiet sticker vi till London, raggar oss tomma på vackra indierockpojkar och när vi kommer hem till Sverige (om vi någonsin gör det) kommer vi vara så fruktansvärt, vidrigt slitna att vi inte kommer att kunna röra oss på flera månader. Vi ska bara sitta och jäsa i soffan samt ta emot kärleksförklaringar via telefonen från våra grabbar med härliga dialekter. Till slut, precis när vi återhämtat oss och fått uppleva en fantastisk Sverige-sommar, ringer en underbar skivbolagssnubbe från le brittania som vill ha oss. I hela stycken. Rakt av. Och sen är vi igång igen!

2008-04-26 @ 00:01:13
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: kakis

Min gamla blogg.. orkade jag inte koda i html längre. Allt skulle göras manuellt.
Men den kommer tillbaka när jag är sugen och har tid o koda :)

2008-04-26 @ 07:41:58
URL: http://kakan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0