Sool

Åh! En sådan underbar dag! :) Och det som nästan är bäst är kvar: Repa med Jonna och kolla in Wendela Hebbegymnasiet, the didjital fjutchur for me (and Jonna, Lisa, Frida, Wille, Emil and Teresa aswell.)!

Dagen började med att jag znoozeade från tjugo i sju till tio över sju. Sedan kämpade jag mig upp efter att ha drömt något bra (kommer inte ihåg vad det var, dessvärre) och åt pannkakor som gullemamma lagade till mig! Så himla sött :D

I skolan samlades en glad och trött klass utanför aulan efter att ha sovit för lite tack vare middagen som gick UTMÄRKT! Det var såå bra! Flera gånger fick jag tårar i ögonen när jag tänkte att, denna klassen kommer jag inte gå i mer än en månad till. Kändes sjukt, och som Sophie och jag diskuterade idag, så kommer man sakna själva "kakan", hela klassen alltså, men kanske inte varje ingrediens (elev) för sig. Vi gör ett så perfekt team!

Christoffer med sina puckade men genialiska inlägg, särskilt "SNIPER" och tyska fraser,
hyperaktiva Moa, Jocke med sina underbara utlåtanden om diverse saker, Lisas tystlåtna men underbara närvaro, Fridas hyss, Nordins garv, Åkis (kort och gott. Finns liksom inget mer än "theeee punisher" att säga.), Hallbergs jobbiga kommentarer, Hanna Lundins oerhört speciella gångstil och attityd, Sophies stapplande, André T:s konstanta krävande av uppmärksamhet och uppskattning, Tom's jävla snack, Peters keps (och personen han blir när han har den på), Peter utan keps (frisyren han får när han inte har kepsen på), och sist men inte minst, Britt-Marie. Henne kommer jag sakna så jävla mycket. (jag är helt allvarlig.)

Ja, nu har jag helt glidit av ämnet jag ville berätta om, min dag.
Vi samlades i alla fall i aulan för att göra nationella prov i matte (B1 och B2).
Det gick åt helvete. Jag vill inte ens tänka på det. Jag har aldrig gjort så dåligt ifrån mig förr, "värsta tabben".
Men, men. Sophie och jag kände redan efter provet att vi inte var speciellt sugna på att ha Språk, Svenska och So i en timme (var), så vi bestämde oss för att låta oss själva ta ledigt efter lunch.
På bilden samarbetade jag och Hyper-Moa med en grej som kommer bli jäävligt bra, det blir bubblor i varma färger från ena sidan av (det stora) pappret, och bubblor i kalla färger (de kalla färgerna sköter jag) från den andra sidan.

Vi åt en lika trist lunch (men hade lika kul som vanligt) och efter det lunkade jag och Sophie upp mot vårt oerhört lilla centrum. Glass och "Loka Likes Asia - Macau Moon" inhandlades och vi njöt i parken tills det kom en drös barn som trodde de var ensamma och skrek och hällde läsk på varandra. Då började vi vandra hem mot mig, och sedan solade vi i ett par timmar på min altan. Jäklar. Jag (och jag tror att Sophie också) log hela tiden. Så underbart skönt att känna hur man nästan svettas av solvärmen mot ryggen, och lyssna på min lilla spellista jag drog ihop tidigare idag.

Här är den förresten:
Oh, vilken härlig dag - Jill Johnsson
Resurrection Fern - Iron & Wine
Måndagsbarn - Veronica Maggio
Sofa song - The kooks
Jag fattar ingenting - Lars Winnerbäck
Hon är så söt - Bo Kaspers Orkester
Travelling - Sophie Zelmani
The trip - Abalone dots
Talking about a revolution - Tracy Chapman
Fragile - God Is An Astronaut
Vi tar in på hotell - Bo Kaspers Orkester
En tätort på en slätt - Lars Winnerbäck
Vi kommer aldrig dö - Bo Kaspers Orkester
Över gränsen - Lars Winnerbäck
Naive - The Kooks
Amerika - Bo Kaspers Orkester
Det går en man omkring i mina skor - Bo Kaspers Orkester
Fast car - Tracy Chapman

Verkligen skön spellista för lata sommar-(!!!!)dagar som denna! Jazz.. Mmm.. Så somrigt. 

Kan inte säga annat än att det har varit en fantastisk dag hittills, trots det förbannade matteprovet som jag säkert kuggade. Nu måste jag rusa till Friskolan för att repa med the one and only Jonnaponna92!

Adioooos!
(Jag är soligt röd om kinderna = mosig.)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med om att nationella matteproven var riktigt jobbiga. Fattade typ ingenting på vissa uppgifter.

Håller även med om att man kommer sakna själva klassen i helhel, även fast man kanske inte umgås med alla personer ;)

2008-04-24 @ 17:52:08
URL: http://tobleroneglass.blogg.se
Postat av: topsikrät

hög på livet

2008-04-24 @ 21:13:48
URL: http://jagärhemlig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0