Oh my god!

YES!
ÄNTLIGEN LITE SPÄNNING I MITT LIV!
Nu ska ni få höra om vad min fantasi målar ut till en stor förmögenhet:

För ett halvår sedan så var vi och kollade på en lägenhet. Vi var nere i källaren och tittade på tvättstugan och sånt, och då var det en hög med bråte i källarlokalen, och över högen fanns en lapp uppklistrad; "vi flyttar - ta vad ni vill ha", självklart började jag leta efter något coolt, lite retro sådär, och fann en skitsnygg guldram! I ramen fanns ett skitfult motiv som jag planerade att ta ur och sätta in något eget, och sedan dess har ramen stått nere i vårt förråd.

Idag var vi i förrådet för att hämta ett bord som vi ska ge till mormor och morfar (som är på besök) och jag fick syn på ramen. Jag tog upp den och inspekterade den; hur skulle jag få ut motivet? Baksidan av ramen bestod av ett papper som var klistrat över själva ramen, så jag tog en kniv och började sprätta. Medan jag gjorde detta började jag tänka, shit, tänk om det finns något värde i bilden jag håller i? Tänk om jag sitter och förstör en original-ram, när jag skulle kunna sälja den för x kronor?
Jag viftade bort tanken och fortsatte. När jag hade tagit bort åtskilliga nitar som dolde sig under det fastklistrade pappret så kunde jag inte längre tränga undan min nyfikenhet, så jag gick in på nätet och kollade upp konstnärens namn; Hans Ekedahl (klicka!) och blev jävligt förvånad över att hans namn fanns med i Konstbolagets register! Min fantasi fick frispel och plötsligt hade jag både laptop och en cool vespa av retrostil. Jag märkte att målningen var äkta när jag pillade med fingret på en text skriven under motivet ("Stolen" stod det, motivets namn alltså.) för att blyertsen kladdades ut!! + att pappret hade struktur, det såg äkta ut helt enkelt.

Mailade konstbolaget och undrade om de har intresse för att köpa motivet av mig.. Gissa vem som kommer drömma om pengar i natt. (Den är säkert värd max en hundring, men drömma får man.)

Jag håller er självklart uppdaterade om miljonerna tavlan.
Au revoir, mes amis!

Åh, just det, skitrolig kväll igår hemma hos Hanna!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jaa, det var ett tag sen vi sågs :p Det är bara bra med mig faktiskt, är lite förkyld bara. Hur är det själv då?

2008-04-13 @ 17:49:47
URL: http://tobleroneglass.blogg.se
Postat av: Jonnnsss

vaaaaaaaaaaaaaaaa skojar du?!?!! fan vad coolt!!!!!

2008-04-13 @ 19:51:43
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Jonnaaaa (igen)

EMILJA! nu sitter jag här och är skitfnittrig i benen!!! OM DU BLIR MILJONÄR ELLER NÅGOT SÅ LOVA ATT DU ÅKER MED TILL PEACE AND LOVE I SOMMAR !!!

2008-04-13 @ 19:54:32
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0