Lördag

Min kompanjon, vi har den perfekta planen, och ännu mer perfekt kartlagd av självaste Jonnisen (kompanjonen):

" Emilja. Efter gymnasiet sticker vi till London, raggar oss tomma på vackra indierockpojkar och när vi kommer hem till Sverige (om vi någonsin gör det) kommer vi vara så fruktansvärt, vidrigt slitna att vi inte kommer att kunna röra oss på flera månader. Vi ska bara sitta och jäsa i soffan samt ta emot kärleksförklaringar via telefonen från våra grabbar med härliga dialekter. Till slut, precis när vi återhämtat oss och fått uppleva en fantastisk Sverige-sommar, ringer en underbar skivbolagssnubbe från le brittania som vill ha oss. I hela stycken. Rakt av. Och sen är vi igång igen! "

Det är lördag och idag har jag, mamma och Ivan varit i Stockholm och - efter många frågetecken och telefonsamtal - köpt biljetter till Stockholm Belly Dance festival som är nästa fredag!!
Efter det strosade vi omkring på söder (hornsgatan mest) och jag köpte två sjalar (second hand) och en bag/påse/väska med en panda och "WWF" på som jag blev förälskad i. (Det kommer bild när jag kommer hem till pappa där jag kan föra över bilder till datorn.) Vet inte varför jag blev så kär i väskan, den är otroligt enkel, men jag tycker verkligen om den och vet att jag kommer använda den jäkligt mycket framöver. Tänk vad glad man kan bli över något man hittat för 10 kronor!

Vi träffade senare Emma, Johan och Paul och fikade med dem. Alltid lika mysigt.
Jag kände mig dock lite nedstämd, och det finns tre major anledningar till det..

Imorgon är jag inte med på basketturneringen som planerat. Är verkligen totalt opeppad för det och mår inte bra.
Kanske drar ut på en löprunda imorn, 5 km ska jag ge mig på även fast jag inte vet var man springer.. Äh.
12.41 är tiden då jag imorgon tar mig in till stan och fikar vid maren med Hanna (och Frida??).
Ska även hjälpa mamma att måla klart i hallen och plugga. Plugga är bland det värsta jag vet.

I teorin:
Du pluggar för att lära dig nya saker.
I praktiken: Du pluggar för att bevisa för lärarna att du fattar grejen, för att sedan glömma allt du just tagit in i huvudet.

Sorry A för att jag inte ringde. Hade verkligen inte tid..
Jag är förälskad (inte i A) men jag kommer tyvärr aldrig att "få" personen jag gillar, vilket är jävligt svårt att acceptera. Måste sluta tänka på toi.

God natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag talar bara sanningens ord!

2008-04-27 @ 22:05:36
URL: http://jonnajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0