GLÄDJE! & Sorg.

Till att börja med: Andy Warhol, what a genious.


Mick Jagger nedan.
image177


Sedan: JAAAAAA! EN SÅDAN ENORM GLÄDJE! Sommarproblemet är löst!
Istället för att bila ner till Juggan i sommar och tillbringa 5 dagar i bilen och vara borta i en hel månad, SÅ FLYGER VI NER OCH STANNAR I TVÅ VECKOR! (Pappa hittade ett billigt och passande flyg) Kan det bli mer perfekt? Nä, jag tror inte det va! :D

Summer - I'm so ready for you.



Hemskt, hjärtlöst, sjukt, obeskrivligt. Det är vad det är, mordet på lilla flickan Engla som nu är "löst".
Hur kan en människa döda ett barn? Hur kan man stå ut med tanken av att ha berövat en 10 år gammal flicka livet? Hur kan man stå ut med att se lidandet som flickan måste ha genomgått under tiden hon hölls tillfånga, och mördades? Hur FAN kan man? Min hjärna kan inte förstå detta. Känns onormalt av mig att inte gråta. Men jag är på ett sätt tacksam över att jag har sådana här spärrar i huvudet.

Jag känner mig oerhört maktlös, för jag kan inte göra ett skit åt saker som dessa. Sjuka jävlar kommer alltid att finnas. Man har ingen aning om när, var eller hur de tar sitt offer, och sen står man där, med ett dött barn och förtvivlade och förkrossade föräldrar. Världen är så jävla sjuk och förvrängd. Om gud skulle finnas: var det så här du ville ha det eller? Om gud skulle finnas, så skulle världen inte vara det helvete det är idag.

Nej. Usch. Vill inte tänka mer på existens. Räcker med tankar för idag. Sängen nästa.
Jag. Gillar. Punkter.
Det. Kan. En. Viss. A.. Intyga. He. He.

Kommentarer
Postat av: te

jag hatar att gå in på djupa tankar, för det går bara längre och längre och tillslut blir man psykisk.

2008-04-14 @ 00:10:52
URL: http://tesih.blogg.se
Postat av: frenchy fries

Först och främst, om det där med mordet på Engla, jag håller med dig. Så mycket sjukt man inte kan göra något åt, det är hemskt!

Sen tycker jag att det är väldigt bra att du bara är borta två veckor i sommar! Heja billiga flygresor!

2008-04-14 @ 11:17:02
URL: http://mangosorbet.blogg.se
Postat av: Johanna

Mordet på Engla är så otroligt hemskt! Stackars barn, stackars föräldrar, stackars alla.

Gud gav människan en fri vilja. Krig, mord och allt vad det är är människans verk, inte Guds.

2008-04-14 @ 16:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0