utskälld :|

idag har jag fått en fet utskällning.
Jag var på TOPP TOPP TOPP TOPPEN humör imorse när vi åkte in till riksdagen med klassen!
skrattade som en dåre i tåget in till Stockholm åt det mesta och var underbart glad! :D

men läget ändrades när vi skulle gå in i riksdagshuset då jag skämtade om att  "höhö, emils skärp pep, men inte min fickkniv".

vakten som visiterade dom som pep i kontrollen fick utbrott och skällde ut mig.. inte en utan 3 gånger.
när sånt händer så glömmer jag stora delar av vad som sagts, men detta kommer jag ihåg:
Han sa (skrek) typ "detdär tar jag ett hot, fattar du det? (skitförbannad) jag kan anmäla dig till polisen och sen blir det rättegång och jag kan få hela soc på dig!!!" (vem var det som kände sig hotad i den situationen egentligen?)

sen 1 minut senare så skrek han lite till på mig.
typ "VARFÖR SA DU SÅ????"
jag bara stirrade på honom, arga blicken, ville inte ta mer skit och en utskällning till.
Han ba: "ja för du FATTAR inte bättre, tack" FÖROLÄMPAD?

en minut senare så skrek han ännu mer på mig. obehagligt, var skärrad som bara den.

vem borde anmäla vem?
vem hotar vem? ("jag kan få hela soc på dig!")image4

det värsta var att han började viska med någon kvinna, sen kom hon fram till mig sen fick jag göra en kroppsvisitation (eller vad det heter), min häl pep. eller när hon drog dendär grejen över min häl så pep det. hon ba "har du metall i foten" jag typ "ja förfan, en gaffel och två termosar!" nä så sa jag inte, var rätt skärrad.

Brittmarie (läraren) hade sagt till klassen igår att vi inte skulle skämta med vakterna för att dom va lättirriterade.
MEN JAG VAR JU SJUUUK OCH INTE I SKOLAN OCH INGEN SA NÅGOT!?!?
så det är inte mitt fel.
jag hatar vakter och jag kommer faktiskt (nu är jag helt allvarlig) vara rädd för väktare i hela.. nja en lång tid framåt i mitt liv.

annars var det en bra dag, vi fick spela roller inom riksdagen och känna på hur det var.
det slutade med att vi vart klara allt för sent (eller  rättare sagt handledaren blev klar för hennes mun gick i ett. och det känner vi igen! haha!) så det blev inte kungshallen, det blev McDonalds. (känner du mig väl så vet du att jag HATAR McD. vill inte bidra med en enda spänn till deras all-american-bullshit-företag.)

så, nu har dagens aggrisionsventil har öppnats och stängts.
internet har inte kommit. man kan inte lita på reparatörer, jag säger ju det. jag borde lyssna på mig. fy!

over and out

Kommentarer
Postat av: milica

ja visst är den,jag öslar den!
det tar typ 3 timmar för den att full laddas och sen åler den
typ ca 6 timmar..Puss!

2007-11-07 @ 16:34:12
URL: http://milicas.blogg.se
Postat av: milica

Moras da mi pomognes da designas blogg?

2007-11-07 @ 16:57:31
URL: http://milicas.blogg.se
Postat av: Jonna

neeeeeeeeej fyyyyyyyyfan vad obehagligt!!! jag skulle ha börjat gråta i en sån situation. ush, fy. du! jag hittar inte min mobil men bara så du vet undrar jag vad du gör imorrn... för jag gör ingenting, tror jag. Kanske har lust att hitta på nåt? :D då får du hjälpa mig införskaffa presenter till min syrra...

2007-11-07 @ 21:51:48
URL: http://jonnajosefin.blogg.se
Postat av: Milica

ja du vad bra :D
Funkar din data hos din pappa?
V te!

2007-11-08 @ 20:59:28
URL: http://milicas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0