Inaktivitet är en raritet

Helgen har varit ett schema utan hål. Det är så det ska vara. Tiden ska flyga, man ska inte ha tid att tänka eller grubbla (men i och för sig så är det ju MIG vi talar om, och jag har alltid tid att grubbla och tänka) och man ska ha KUL.

Just så har helgen varit.. Fredagen var ett fint biobesök med en sjuk Isak. I två timmar tittade vi på filmen Gomorra som ger en rå beskrivning av en maffiosovardag i Italien. Delar av Italien såg ut som Serbien, och jag kände bara hur otroligt mycket jag längtar till att åka dit.. Jag har också funderat på om jag inte vill bo något år där, för att hedra min familj liksom, och för att låta den underbara kulturen växa fast i mig så jag kan ta den med mig till kommande generationer. (Avskyr förresten begreppet "kommande generationer".)

Lördagen var en hemlighetsstämplad pannkakshistoria hos Jon som innefattade både mig, Jon, Hamlet, Lindor och Sandburgaren. Vi spelade och sjöng (musikelever som vi är HÖ HÖ) och utförde hemligheter som bör glädja andra inom en snar framtid. Sedan var det en snabb hemmarsch och en snabb marsch till Ica för att köpa druvor och stöta på Lindor och hennes B to the F. Efter krossade våldgästningsplaner rusade jag vidare till Lisa där en fin kväll med bilder som bringade fram gamla 9A-minnen och film hölls. Vi såg klassikern Pulp Fiction.

Söndagen innebar ett tidigt uppstigande (kl 10..) och rumstädande inför finbesök i form av Emma, Paul, Johan och Bella. De var här hela dagen, jättetrevligt!

Sängen (med celloläxa innan) kallar. God kväll, kära lyssnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0