Fantastisk dag!

Fantastiskt dålig dag! Hela dagen sög! Jag kände mig fulare än Magnus Uggla, arg, ledsen, lättirriterad och allt verkade vända anus i min vindriktning. Allt sög helt enkelt. Kan väl inte nämna någon direkt utlösande anledning för denna jobbiga sinnesstämning, kan inte heller nämna någon speciell händelse som var extra dålig.
Det finns väl några grejer i och för sig som kan vara bakomliggande..:

o Jag är i behov av att ha kontroll på mitt liv, och just nu har jag ingen koll alls på läxor, ligger efter i diverse grejer och är stressad.

o Det suger att bo hos min pappa just nu. Mest för att jag är lat, för att jag inte har busskort som gäller kvällar och helger och för att alla grejer tycks rymma hem till min mamma (som bor en bit bort) så fort jag behöver dem!

Konstigt nog så vaknade jag inte med känslan av att "dagen kommer att suga". Eller, det kanske var för att jag inte hann tänka någon tanke med tanke på (höhö) att jag vaknade 20 minuter innan bussen gick.

Jag verkade inte vara den enda som inte har koll på läget eller har balans på sovtider och andra tider, och det känns betryggande men samtidigt jäkligt oroande!? Är det finanskrisen som sätter oss ungdomar i gungning? Gazakonflikten? Barack Obama's edsvärning? Äh, jag vet inte.

Själva poängen med det här inlägget har jag inte kommit till än. Men nu gör jag det:
Jag är glad! Fattar ni? Något (kan det ha varit fikastunden med min kära mor?) fick mig på bättre humör!?
Så nu sitter jag här vid min dammiga laptop och Led Zeppelin i högtalarna och msn:ar och bloggar och ska alldeles efter detta inlägg börja med något av följande:

Nutida Konst-läxa
Rita ett öra, komplettering till Arbetsmiljö och Säkerhet
Engelskauppsats om Gaza (Känner mig stört smart när jag väljer att skriva om något som jag är intresserad av och känner att jag kommer att ha otrolig nytta av även efter att man lämnat in alla fullkladdade papper till engelskaläraren! :D)
Finaleuppgift (skriva noter.. måste göras i skolan..)
Gehör- och musikläreläxa

Jag har en del att bita i, men jag är glad som fan (helt sjukt egentligen) så nu kör vi!

Heja!

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det låter som ett solklart fall. Det är helt klart finanskrisen som spökar (med en viss touch av Gazakriget). Den tar tag i oss ungdomar med sina skarpa klor och vägrar släppa sitt järngrepp om oss:/ Men det är bra att du är glad i tider som dessa. Ty det är i sådana stunder man måste hålla humöret uppe och se en framtid bakom brinnande tusenlappar i Krisens aska. Stå stark!

2009-01-21 @ 17:04:44
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/
Postat av: zorkygirl

Vad härligt att du är glad, jag blev nästan orolig i början av inlägget.

I morgon ska vi kämpa satan och svettas som grisar, jag ser fram emot det :)

2009-01-21 @ 21:31:57
URL: http://sophieian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0