Den tursamma

Tisdagen den trettonde januari år två tusen nio.. Dagen som blev till lottdragningens alldeles egna bemärkelsedag och dagen då djuret i mig (mig=Jon inkluderad såklart) tog över idrottslektionen i form av flera intensiva (läs DJURISKA) basketmatcher.
Dagen då förvirring rådde och stirrande var ett nyckelord till att klara den ganska ovana miljön bestående av massor av människor efter ett nästan en månad långt lov där man aldrig hade mer än 20 människor runt sig (Hufvudstaden och Sodertalje är undantag).

Detta var även dagen då Jonnas inre glans fann ro att yttra sig genom magiska fingrar.
Jag kan säga så här:

Samhällsuppgift. Ivriga fingrar. Idébomber. Nyfikenhet. Snälla, låt oss få arbeta om Socialdemokraterna!? Jonna blir förtroendevald lottdragare. (Bästa beslutet i år!) Jonna drar lapp. Lapp underbar. Lapp står "SOCIALDEMOKRATERNA". Högljudda tjut och idédiarré.


Det kommer att bli den absolut bästa samhällsuppgiften någonsin, och om allt går som planerat så lär vi vara några kontakter och erfarenheter rikare, samt ett fett MVG stämplat såväl på rumpan som i pannan.

Tisdagen den trettonde januari år två tusen nio var också dagen då jag (jag=Jon inkluderad såklart) fick påminnas om kräkhistorier (där hostmedicin var tjuven) på grund av en chokladbit med jordgubbs- och limesmak.

Tisdagen den trettonde januari år två tusen nio var också dagen då Emilia Obitter Tidsrealist Carapic satte DN.se som startsida på sin överanvända laptop och bestämde sig för att bli insatt i det som sker i världen, t.ex. kaoset i Gaza där Hamas strider mot PLO och Israel.




Kommentarer
Postat av: Isak

du kommer nog veta mycket!!!!!

2009-01-14 @ 01:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0