Akalla


Idag for jag till min uppväxtort Akalla med Stefan. Det var helt underbart. Särskilt att besöka dagiset
jag gick på. Så himla häftigt att träffa tre av de fröknarna som jag hade för 12 år sedan och att de mindes mig!
Jag har fortfarande inte riktigt fattat, det här är väldigt stort för mig.. Mina rötter finns inte i Järna, min släkt finns i Serbien och Finland, känner mig inte så hemma någonstans. Men det kändes så himla rätt att åka till Akalla. Som att träffa sitt livs kärlek typ!? Det var så tryggt.. Så jävla sjukt att jag kände igen mig och hittade och.. Väldigt överväldigande.. Kan inte vänta tills i augusti då dagiset ska hålla återträff för alla som gått på dagiset då det är 20-årsjubileum..

Har bestämt mig för att flytta tillbaka till Akalla i något skede av mitt liv. Hoppas mina framtida barn får gå på underbara dagiset Junibacken där jag gick och växa upp med Akalla By, alla fina höghus och samhället som känns så.. intimt och nära på något sätt. Kanske är jag som inbillar mig bara för att stället ligger mig så varmt om hjärtat, men det är så jag känner i alla fall.

Efter Akallavisiten fick jag se hur Stefan bodde. Fint som snus. Film tittades det på och tröjor ficks det. Ja.
Snart ska jag sova, för imorgon ska jag bryta av detta lovs underbarhet med några kilo plugg. Kul.

Jag är lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0