Emla hete' ja', 4 åj, gåj på Hebbedagiset

Jag är som ett barn ganska ofta. Trotsig, envis, ifrågasättande, tvärtemot, somnar, vaknar, äter, somnar. Sen är jag väldigt lat och har en tendens att alltid lämna alla skoluppgifter jag bör göra till sista minutrarna innan de bör vara klara/inlämnade. Jobbig jävla tendens det där.

Även fast jag bestämmer att, redan på måndag ska jag börja träna på gitarrläxan som är till fredag, så lyckas jag aldrig. Sitter alltid på torsdag natt och övar i sömnen.

Samma sak med prov. Och nu är det så pass illa att jag inte ens gör läxor. Någonsin. Jag vet inte.. Det känns inte som att man har några läxor när man väl är hemma, men i skolan däremot så känner man sig jättepressad och stressad och otillräcklig och säger till sig själv att, hemma ska jag göra detta och detta. Och sen tänker man, "efter den här lektionen ska jag skriva upp vad som göras bör så jag inte glömmer". Problemet är att mitt närminne är värdelöst. Kommer till skåpet och tänker "vad fan var det jag skulle göra?". Frustrerande.

Så, detta inlägg har jag tillägnat den viktigaste personen i mitt liv, mig själv, för att jag ska minnas vad jag IDAG ska göra efter skolan.

Ska skriva en lista som är så detaljerad att en fyraåring kan fatta vad man ska göra. För det är lite så jag känner mig. Som en fyraåring.

1. Åk hem. Gå från stationen hem till mamma. Gör te, gör macka. Drick te, ät macka. Ät inte te, och drick inte macka.
2. Sno högtalarna till datorn från Ivans rum. Starta iTunes. Skriv in "Bill Evans" i sökfältet, klicka på den första låten som kommer upp (antar att det är "All of you, take 2") och låt spellistan rulla under hela eftermiddagen/kvällen, med undantag för gitarrläxan som senare ska utföras.
3. Öppna hotmail.com. Hämta ner den halvskrivna filmrecensionen som du mailat till dig själv.
4. Koncentrera dig på arbetet, följ arbetsplanen som du ska ha tagit med från skolan och fullfölj arbetsinstruktionerna.
5. Börja med svenskauppgiften. (Skriv en saga eller dyl.)
6. Skriv i loggen vad du har gjort och hur du har tänkt.
7. När du är klar med detta, BRA!! Du har nu gjort mer än du gjort på hela terminen i skolan! Belöna dig själv med att gå en promenad. Lyssna på Fuck Forever på iPoden.
8. Gå hem igen. Fortsätt med gitarrläxan. Den ska utföras på följande sätt:
* Spela igenom alla ackord. Två takter på varje ackord. Variera strummingsättet.
* Spela till låten på youtube (You are the Sunshine of my Life med Stevie Wonder).
* Bli nöjd med dina framsteg. Satsa på att lära dig halva låten, dvs från början till mitten, idag, och resten imorgon.

9. Klar? Bra jobbat. I vanliga fall skulle jag skriva till minst två grejer till på denna lista. Men då jag lärt mig att jag är en tidsoptimist i dess renaste form så skippar jag det och låter prestationsångesten bli aningen lättare.

10. Avsluta med att läsa lite i engelskaboken innan du somnar.
11. Fan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oh fuck forever, if you don't mind.

2008-10-22 @ 19:07:56
Postat av: linnéa s

svenskaläxa? =/

2008-10-22 @ 19:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0