Prom

Åh! Balen var så himla underbar! Den var allt man kan önska sig.. Fin mat, underbart väder, vackra ängar med vacker blåklint, fin solnedgång, en spegelblank sjö,  underbara klasskompisar (Emil satt bredvid mig till vänster, och Marcus N till höger), dans i fyra underbara timmar, och sist men absolut inte minst: alla tårar i slutet. Jag tror att alla tjejer i klassen grät (varför bara tjejerna??) och killarna var väl inte direkt glada åt att vi just avslutat det sista evenemanget där hela klassen närvarade.. Usch, Moa kom fram till mig gråtandes och hulkade "Emilia jag kommer aldrig glömma dagen vi träffades första gången" (nu gråter jag igen.) och jag började gråta som en tok.. Uschuschusch. Att ta farväl är så fruktansvärt.

Till balen fick jag skjuts av mamma på motorcykeln, mycket fint. Hann lämna av Jonnas födelsedagspresent också, trots att man bara hann se en glimt av fördelsedagsbarnet it self..

Volleybollturneringen idag gick åt helvete, rent ut sagt. Konstigt nog så bryr jag mig inte, tävlingsmänniska som jag är. Det känns skönt. En sak som jag å andra sidan bryr mig om och stör mig på är att Jessica, en av domarna (idrottslärare för paralellklasserna), dömde vår match TOTALT partiskt mot det andra laget! Hon gav dem om-bollar när de gjorde fel som enligt reglerna (som Roger, den andre domaren, TYDLIGT drog innan turneringens början) skulle ge oss poäng! Fyfyfy! Tycker i och för sig i allmänhet att hon är könsdiskriminerande och grov, så det var inte så oväntat att hon skulle handla på detta sätt.

Ikväll visas fotbollsmatchen Sverige mot Grekland på storbildsskärm i vår ishall här i Järna, och jag planerar att gå dit. Jag är stört trött, så min kväll kommer förmodligen se ut så här: Äta - Sova - Vakna och gå till ishallen 20:45.

Låter som en fantastisk idé, va, att vända på dygnsrytmen!!

BOVALL ÄR NÄRA. JAG TÄNKER PÅ DET KONSTANT. Jonna, vad tusan behöver man packa?

Obs! Bilder från balen kommer antagligen på fredag eller lördag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åååh, vad mysigt det låter med bal! :)

2008-06-10 @ 22:19:29
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/
Postat av: Jocke B

Det var jätteroligt på balen. Stämmningen blev dock lite konstig på slutet när alla började gråta:/

Fan vad sur man blev när idrottsläraren dömde som hon gjorde. Det sänkte ju stämmningen i laget så totalt, men egentligen borde vi ha vunnit mot c i alla fall:/

2008-06-11 @ 14:26:08
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0