Solstolar, bad, sallad och fetaost

Goda medmänniskor, jag är tillbaka från en skön sjövisit!
Sjön ligger belägen mitt i skogen och är liten men mysig.
En fin dalmatin och en sådan där mastiff, fast mycket mindre och smalare badade och sprang omkring på stranden och min gitarr fick följa med.

Vi badade och jag brottade i min mamma i vattnet, tyckte det var dags för hennes första dopp i år, haha.
Vattnet var jättevarmt, nästan så att det inte svalkade, man kunde ligga i hur länge som helst.

Ivan (bror) och hans kompis Markus fick för sig att ta ut solstolarna på en liten flotte/brygga som löst låg ute i sjön.
De tog stolarna i ena handen och började simma utåt. Oturligt nog började Maruks sjunka. Turligt nog stod jag tillräckligt nära för att dra upp honom och jag fick istället simma över med solstolen.

När stolarna skulle tillbaka in på land efter att killarna ansåg att det var för många blodtörstiga bromsar som ville gosa så var det så klart jag som fick simma in med de båda stolarna. Det var tufft, men jag älskar utmaningar.

Vi åt lite sallad med fetaost, oliver och min favorit couscous, och efter det satte vi oss i vår vackra (haha) vinröda skruttbil och körde ut på grusvägen mot Mölnbo.
När vi kommit en bit ser vi att det är en förbannad bom som är låst/nedfälld framför oss.
Jag, Ivan och Markus gick ut ur bilen och upptäckte att den var låst, så vi började frenetiskt rucka/skaka på bommen. Den var rostig i mitten och vi höll just på att knäcka den (alla gapskrattade då det var skitkul att vandalisera) då Ivan den stackarn klämde sig.. Aj aj.. Då gav vi upp och bestämde oss för att vända tillbaka och köra åt det hållet vi kom från när vi åkte till badet.

Alla utstötte ett irriterat och uppgivet "NÄÄE" när vi såg att en bom vi tidigare passerat (som då var öppen) nu var stängd.
Som tur var fanns det en liten krokig, stenig och guppig förbifart som vi körde på och kom runt bommen, och bilen lutade nog rätt mycket, haha.

Väl hemma sitter jag här och bloggar, för på altanen är det för varmt att vara. Snart ska jag köpa glass.

Undra om jag hittar en glass jag tycker om snart i GB:s äckliga sortiment.
Har ni någon favorit?


Kommentarer
Postat av: Sarah sJ

sv. Tack du =)



fin blogg =)

2008-07-26 @ 18:20:46
URL: http://sarahsj.blogg.se/
Postat av: Felicia

haha jaa :D

2008-07-26 @ 19:21:14
URL: http://priapism.blogg.se/
Postat av: Towa

Haha, anledningen till att det blir så "fint" är för att jag pressar för att få ner allt, haha! :D



Ha fortsatt bra kväll! :)

2008-07-26 @ 22:35:10
URL: http://kkato.blogg.se/
Postat av: Julia

tack! och för övrigt tkr jag ditt bloggnamn är skitcoolt :D !

2008-07-27 @ 15:37:26
URL: http://litenmenstorck.blogg.se/
Postat av: Malin aka Mullin

haha, det lät som en bra dag. Hoppas att solkrämen var på bara, jag rekomenderar den starkt :)

2008-07-28 @ 17:40:51
URL: http://mcduberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0