Sen när det blir lä, ja då kan vi klä aaav oss seglen..

Idag, mina vänner, har jag spenderat tid med Frida och hennes föräldrar, men mest i syfte att få vara med Frida.
Jag fick uppleva en efterlängtad skärgårdstur med familjens motorbåt, och det var riktigt härligt!
Stora, vita, fluffiga moln prydde himlen, men solen lyckades ändå värma och stråla ner på oss.

Vi lade till vid några klippor där vi solade och åt mackor. Sedan åkte vi lite mer båt och lade till för att köpa glass vid en brygga på Mörkö, eller som Frida säger: Murkö.

När jag, nöjd och glad, kom hem från båtutflykten slog en hemsk huvudvärk till.. Den har jag nu haft i tre dagar i rad och jag börjar tröttna på att trycka i mig ipren då jag tycker att man bör kunna bli av med huvudvärk på naturliga vägar.
Iprentabletten har inte slutat verka än, ska passa på att se en film innan jag lägger mig.

Det blir nog A Clockwork Orange. Fast frågan är om jag orkar riskera att bli deprimerad av filmen?
Jafan. Jag orkar.

Note to self: Jonna borde skriva ett nytt inlägg på bloggen.. Jag blir galen på hennes oaktivitet den senaste dagen, haha..
(Kom dessutom från rätt käft, jag har inte heller varit så aktiv på bloggen idag..)


Kommentarer
Postat av: Emelie

Awh! Bruden, jag är sjukt hedrad! Det värmer till riktigt ordetnligt i mitt lilla hjärta ska du veta. Haha. ;)



Jag har nyligen varit inne på skräckfilmstema... Har du sett "The Eye" med Jessica Alba?

Shutter? (En thailändsk (?) rysarrulle?

"Cloverfield" är bra... dock suger slutet, men annars helt klart sevärd! "The ruins" , en okej rysare.. tjejen som spelade Jake Gyllenhaals flickvän i Donnie Darko är med.. :P



Och en drama; "Definitely Maybe" med Ryan Reynolds och den där lilla tjejen som var med i "Little miss sunshine" (den kan du även se om du inte redan gjort det!



Sen lite filmer med några år på nacken som jag sett igen nyligen..



"Girl Interrupted" Den är rätt old, med Winona Ryder, Angelina Jolie och Brittany Murphy tror jag... Men bra!



"The Persuit of happiness" med Will Smith, en av de finaste filmer jag sett!



"Lucky number slevin" med Josh Hartnett är ju kungligt bra!



Och "She's the man" är nog en av min favorit av alla amerikanska collegefilmer :P Fast den har du säkert redan sett..





Hm, ja det var väl några som jag kom på bara sådär. Finns ju så sjuuukt mycket film tillgängligt ;)



Var det någon av dessa du inte sett?!

Annars får jag punga ut lite mer tips!



:)









2008-07-15 @ 23:45:04
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0