ouff!

Mina fötter! ahh! De dör!
Skridskorna är upphovsmakarna till dessa skador på mina fötter, satan vad knöliga raggsockorna var, det blev lite skavsår här och där, men roligt var det att åka ändå!
Vi kom till och med på en egen sport, grymt!

Efter skridskoåkningen (14:30) så gick jag till Friskolan för att ta farväl av lyxJonna men då var de på jumpa, så jag gick och letade efter Jonnas skumma klass, men hittade Nothing! Nada! Rien!
Läraren jag frågade vilseledde mig och pekade mot en skog, men de var inte där heller. Attans.

Jag kan bara se fram emot en härlig kväll med matteplugg, så jäkla mycket i skolan nu. Prov i matte imorgon och på fredag om andra världskriget. Det som "fascinerar"/avskräcker mig mest är inte på vilken sida Ryssland/Sovjet stod och att Tyskland ville ha "livsrum" och kapa Polens livsviktiga hamnremsa upp mot norden, utan hur grym Homo Sapiens kan vara. Hur i HELVETE kan man döda, tortera, våldta, utföra ofattbara operationer (så som ögonbyte, knäskålsbyte, medicinska tester)  på små barn. Jag har ingen förståelse för detta i mig. Jag kan inte förstå. Hur kan man tvinga otroligt många oskyldiga att gräva gravar, för att sedan få ställa sig på kanten till massgraven och bli skjuten, ner i graven? hur kan man som människa, sedan kunna köra över den igentäppta massgraven med grävmaskin tills det slutade röra sig under jordtäcket? Hur fan kan man?
Alla dessa människor.  Det var hemskt att läsa en förteckning på barn som i en källare i en skola hängts upp (levande) på krokar genom nacken tills de dog. För-, efternamn och ålder stod, och i boken stod något i stil med att dessa siffror på hur många som mördades under andra världskriget är så enorma, så att människan inte har förmåga att visualisera hur omfattande siffrorna är. Och så är det.

Titta inte på bilderna om du vill bli skonad dessa fruktansvärt tragiska, hemska bilder.
        

Kanske är det bra att vi har den "spärren" inom oss, det kanske är bättre att inte kunna förstå hur många liv, själar, barn, åsikter, farmödrar, pappor, kusiner, flickvänner och mammor som har jämnats med marken, än att vara tyngd av att veta att detta har förekommit, så här många har dött.
Det är så ofattbart. Jag rekommenderar att ni läser "..om detta ni må berätta".
Den är tung, men bör läsas.
Nu till något mer värdsligt, ett typiskt fjortis-uttalande som jag hittade på nätet, från en i Järna, faktiskt:

"Okej , urk .. måste berätta en sak , jag blev så JÄVLA packad , asså jag typ senare spydde ner hela jävla järna station , **** husvagn och **** tröja x] och jag och alvin missade tåget sen för att jag va as full och satt och grät över att **** och ****** va dumma x]
Jag och **** låg på stationen och typ spydde , sen kom vide och filmade -.- HORA . aja massa hände xD jag spydde ner ******* cigg och han rökte upp den xD EEEEUUUHHH . aja pallar inte bertätta allt , men här kmr mer bilder (:
<3"

(Till texten fanns självklart en bild på personen i fråga drickandes en sunkig alkoholblandning.)
Matteplugg väntar. Och ett telefonsamtal.

Kommentarer
Postat av: jonniiiss

vaavavavavavvavavvavavvaaa var du i friskolan??!! ååh vad typiskt att du inte hittaade mig =( Hahaha, vilken lärare var det? Ann-Marie - runt 60, gråljusblond hårig och mycket lugn och långsam. Magdalena - den långa med kort hår du vet! Maria - sprider glädje överallt och är gravid! sen har vi några fler :P men vet du vem det var? JAG KOMMER ATT SAKNA DIG!!!

2008-02-19 @ 18:26:28
URL: http://jonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0