nationella prov

Idag hade vi en tre timmar lång skrivning i nationella proven i svenska.
det var en riktig rysare. jag hann skriva rent allt utom de sista tio raderna, vilket är störande, men det lär inte påverka beygen..
image92

Jag skrev om "ett val som berör", och för mig är det att välja att vara mig själv i alla lägen, och hur det har påverkat mig och mitt liv under min 15åriga livstid.
Jag skrev om traumatiska konflikter mellan lärare med problem och mig. (som när jag blev jagad av en äcklig jävla idiotlärare som skrek hur mycket hon ogillade mig, och när jag inte kunde andas av gråt och hade sprungit och gömt mig i gymnastikhallen, så kom hon efter och jag sa "hjälp jag kan inte andas" så hånskrattade hon MOAHAHAHAHHAHAAAAAAA och sa "du borde för fan bli skådespelerska". såg henne i matsalen idag och hade faktiskt  lust att gå dit och råka sätta en armbåge i magen på henne.)
De kunde hantera att en 11åring kom med starka argument och åsikter på deras trångsynta "uppfostran".
De visste inte vad de skulle göra. Det låter som att jag försvarar dem, men det är mer menat som att jag hånar dem, (som jag sa i ett tidigare inlägg; jag ska vara ärlig, detta är MIN blogg.) jag vill knäppa till dem på nosen.

Fick flashbacks idag när vi skrev provet om rätt ovesäntliga saker som att en lärare kallade mig Emelie från sex-års till femman, även fast jag sa till varje gång hon sa fel. Och 90 % av lärarna visste inte hur man skulle uttala mitt efternamn.
Okej, om du har kännt mig i 1 år. Eller 2 år, det är inte lätt med tje-ljud både i början och i slutet, men när du har vart min lärare i sex jäkla år borde det fastna. Även fast "du inte är så himla van vid utländska namn" och "det är så krångligt, jag kallar dig bara Emilia/Emelie" så är det ta mig fan lärarnas plikt och deras uppgift för att visa respekt, att kunna mitt efternamn. Den lärare som uttalar mitt efternamn fel igen, ska jag säga fel till också.
"du haggan!!... nej, förlåt, jag menade ju Anna!"
"kan jag få lite hjälp här trångsynta idiotjävel.. nej förlåt, glömde bort att du hette Brittmarie, min granne heter nämligen Trångsy Ntaidi Otjävel"

Dagens aggrissioner utövade.

Gick i alla fall hem efter provet, visste redan innan att jag inte skulle orka hela dagen, är så himla täppt och har så ont i halsen!
Fy! Över en natt bara!?

Träningen igår var rätt bra.. vart lite sur på Andreas, men vafan, det får mant ta. Det gick över.
Längtar efter mer box-play, zon-försvar och zon-anfall! :D
Lyssnar på härlig Jazz. Alla borde lyssna på Jazz.
Mamma lyssnar inte på Jazz. Dumsnut.

I bakgrunden hör jag radion i köket spela Amanda Jensens låt, heter den Love me?
Den är skitdålig i alla fall, ett försök till att få till en personlig och speciell låt med lite utomlandskänsla som misslyckats totalt. Gillade aldrig Amanda. Jag tyckte att hon blev mer och mer falsk i sina uppträdanden och uttalanden mot slutet av Idol 2007.

Nu har jag hämtat glass och ska koka thé till min hals som inte är på topp just nu.
Momzig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0