Never run alone..

Ojoj! Jag har knasiga saker på lager från idag!
Skippade som sagt (i det förra inlägget, skrivet i skolan) idrotten pga min fantastiska glömska och förvirring.
Blev jättepeppad av vädret när jag kom hem (tidigt), så jag snörade på mig löparskorna, bytte om till sportlinne och shorts och gav mig ut på elljusspåret.

Måste stanna berättelsen här för att meddela att mitt lokalsinne verkligen är HORRIBELT (horribelt är ett horribelt ord, by the way), och det har gett konsekvenser för mitt vardagsliv, t.ex. i lördags när mamma och jag var inne på Myrorna; vi gick upp på övervåningen - sedan hittade jag inte ut. (haha..)
Berättelsen fortsätter:

Hurtig som fan började jag rusa i skön takt på 5:an (5 km-spåret alltså), och kruxet är att jag har glömt hur man springer den.. Det började bra, och sen, haha, råkade jag springa in på någon konstig väg som ledde mig fram till en massa nybygda hus ut mot Kallfors! Vände och sprang de 500 metrarna tillbaka till den ursprungliga vägen jag började springa på, och fortsatte min rutt..
Såg nu en lång svart orm, och det var massor av fjärilar och andra kryp i luften! Härligt!
Lyckades självklart irra bort mig igen, och blev TOTALT lost. Visste inte vart jag var, hade aldrig befunnit mig på den plats jag stod på förut. Kunde inte heller gå tillbaka, för visste inte åt vilket håll "tillbaka" låg.. Sket i allt, och sprang på åt något håll som kändes bra. Såg ännu en orm! Den var svart och hade något vitt på huvudet.. (fågelskit?)
Kom i alla fall tillbaka till en plats jag kände till väl; början av 3,4:an. By now hade jag sprungit i 30 minuter, eller IRRAT i en del av de 30 minutrarna. Kände att jag hade mycket energi kvar, så jag sprang 3,4:an också. Det innebär att jag sprang ca 3 km (eftersom jag inte hittade hela 5:an..) + 3,4 km= 6,4 km. Brabra. :)

Kom hem och försökte ringa en vän i nöd (?), men fick inget svar.. Känns.. Ah, skitsamma.
Ställde ut högtalarna från datorn på altanen och satte på superskön Jazzmusik, framförd av Bo Kaspers Orkester.
Hoppade in i duschen, och lät mig torka av solen på altanen när jag hade duschat klart.. Livet..

10 minuter senare kom en somrig och vacker Jonna till mig och myste + köpte Ben & Jerrys glass, otroligt gott..
Tror nästan att den är värd de 45 kronorna man får punga ut för en burk glass..
Vi pratade om äckliga klasskompisar, EKG, och annat smått och gott.. Juste! Trädgårdsmöbler som mystiskt bosätter sig på vår redan fulla altan fanns också med på snack-listan.

Nu ska jag rusa till Jonna igen!
Adios

och A, vad händer egentligen..?

Kommentarer
Postat av: Jocke B

Du vet att man springer förbi dom här nyuppsatta husen borta i skogen när man springer femman va? Är du säker på att du inte var på rätt väg fram till dess?:P
Du fick ju hursomhelst extra mycket träning när du sprang 6,4 km.;)Det är ju bra.

2008-04-29 @ 21:09:47
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0