mm

image29

ibland känner jag mig inte uppskattad. ta inte åt dig.

allt handlar om kärlek, jag har fattat det nu.
det handlar om att visa kärlek för sina medmänniskor och ge alla en ärlig chans.

ex: Jag hamnar i samma klass som en tönt från en annan skola, och alla hans gamla klasskompisar säger att han är jättejobbig. Skit i hans gamla klasskompisar, för han, liksom jag och alla andra i den nya klassen, vill "börja om" och förbättra sig själva. Ge honom en ärlig chans, se honom som ett blankt blad.

när inser resten av världen att allt handlar om kärlek?

jag ska nog bli kristen. vad vet jag.
 
om det är någon som skulle ha missat detta, så är det julafton imorn.
nu ska jag baka knäck. igen. igår bakade jag en sats, som tog slut idag (!)

Ho ho ho!

Hur blir det på nyår förresten?


Kommentarer
Postat av: Johanna

GOD JUL EMILIA!
P.s. Om du vill bli kristen får du gärna fråga mig : ) (Jag är, om du inte redan visste det, kristen)Jag tycker att det är jättehärligt att vara det : )

2007-12-24 @ 10:45:33
URL: http://tobleroneglass.blogg.se
Postat av: fia

Svar: Jag hittar dem lite varstanns. Tycker det är så kul med kändisskvaller, aight? ;)
Hoppas du haft en skitskoj julafton!

2007-12-24 @ 21:15:31
URL: http://ibubble.blogg.se
Postat av: fia

Svar: Roligt förresten att vi har så olika smak ;)

2007-12-24 @ 21:16:20
URL: http://ibubble.blogg.se
Postat av: josephine

bara för att citera det där om att bli kristen, jag vet inte om det var ironi? det låter som någonting typiskt jag skulle kunnat skriva med en gnutta ironi för ett år sen. Men idag så går jag i kyrkan regelbundet, många tror att det är någonting helt annat att vara kristen än vad det faktiskt är.
Men många såna där tankar som du skriver om fick mig att tänka efter och jag konfirmerade mig på ett läger i två veckor med södertälje, hovsjö, tveta församling och det var det bästa jag har gjort i hela mitt liv, jag rekomenderar starkt till alla som ska konfirmera sig att göra det i den församlingen och på det viset för det är verkligen.. ja jag kan verkligen ärligt säga att dom där veckorna blev världens vändpunkt i mitt liv och nu har jag gemenskap och kärlek i kyrkans ungdoms lilla församling, jaja! haha.. vad jag babblar mycket om ingenting, får nog skriva ett blogginlägg om det tror jag !

2007-12-26 @ 16:56:40
URL: http://josieintheskywithdiamonds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0