måndag, tisdag, onsdag

Minst sagt skum vecka hittills! Tänkte berätta lite om den :    )

Måndag: Sista skoldagen i skolan, klassen fick info om att vår svenskalärare har sagt upp sig, det är den andra svenskaläraren som säger upp sig på EN TERMIN och vår fjärde svenskalärare på 4 år.
Vi väntar på vår femte svenskalärare till vårterminen.

Efter skolan gick jag hem och sov i soffan, precis som varje dag de senaste 2-3 veckorna. Man behöver verkligen sömn nu. Mörkt, kallt och lite sol.

Sen åkte jag och Jonnisen till Södertälje och fikade på café nova, ett väldigt underligt besök;
Vi kommer in på cafét, och en kille (som jobbar där) med krulligt hår, vi kan kalla han Magnus, är på väg ut ur cafét, men vänder snabbt tillbaka när han märker att jag och Jonnisen tågar in.
Han ställer sig bakom disken och vinkar (!), jag vinkar tillbaka och kollar bak, vinkade han kanske åt någon annan?
Nepp, bara jag där. Varför vinkade han? Jag har sett honom EN gång förr, då jobbade han på cafét och Jonna och jag satt och spelade gitarr och han diggade (!).

Men men, jag tänkte inte så mkt på det, Jonna och jag fikade och satte oss sedan i "pyssel-avdelningen" där vi fick närgånget besök av Magnus. Han satte sig bredvid mig och berättade om att han hade skurit sig i fingret med en styckningsmaskin. Gulp, en styckmördare. Haha, nejdå, i alla fall så satt han bredvid mig och kollade på min fina häst som jag ritade. Han bad mig "uppdatera honom om vad jag gör varje minut".
Eh, nej, tänkte jag, och så var jag tyst. Han gick iväg och kom tillbaka och satte sig bredvid mig igen, och Jonnisen pladdrade på, haha, sen plötsligt så FLYTTAR HAN SIG SÅ NÄRA ATT HANS AXEL SNUDDAR MIN? Är han STÖRD eller?

Sen gick han igen, och Jonna och jag satte oss för att fika igen, sen gick jag och hämtade gitarren i disken, och där står han, och sträcker fram gitarren till mig, samtidigt som han säger.. (håll i hatten) "Vill ni komma på min inflyttningsfest?"
Jag mumlar att "vi kan prata vid bordet" och traskar mot Jonnas och mitt bord, och han kommer hack i häl efter och börjar att fråga ut oss om vilket gymnasie vi går på (VI GÅR INTE ENS PÅ GYMNASIET, men man får inte komma in på cafét om man inte är 16, så vi var tvugna att ljuga)
Han frågade vilken årskurs vi gick i, och Jonna svarade i högsta hugg "Ettan".
Sen frågade Jonna om hur gammal Magnus var.
(Håll jääävligt hårt i hatten)
24 ÅR. TJUGOFYRA DJÄVLA ÅR.
En 24 åring frågar om två 15 (eller han tror ju 16) åringar vill komma på inflyttningsfest hos honom?
Sjuk, det är vad han är.
Jonna och jag rusade efter det iväg till tåget med Magnus sista ord, "Vi hörs".

När jag stod och väntade på bussen hem samma kväll, så kommer en stor postbil förbi mig nere vid stationen, jag är HELT ensam där, inte en person i närheten, och eftersom det var mörkt, kallt och en tjej nästan blev kidnappad där så var jag rätt skraj, och bättre blev det inte när postbilens förare vevar ner rutan och busvisslar.
jag höjde fingret och pekade fuck you tills jag såg bilen försvinna.

Vad vill man uppnå med att busvissla och sen försvinna?
Att kvinnan ska känna sig vacker?
Att "kom hit och ha sex med mig!"?
Att skrämma någon?
Helt meningslöst!

Och en sak till, det är nästan alltid killar som busvisslar åt tjejer?
Så jag gjorde minirevolution där jag stod, ensam på busshållplatsen i mörkret, när jag såg en skitsnygg antis gå förbi, så tog jag mod till mig och busvisslade. Undra hur han uppfattade det?
Hur ville jag att han skulle uppfatta det? Jag vet inte. Det är mycket jag inte vet.

Tisdag: Kort dag som bestod av lektioner fram till lunch och sömn fram till kl 17-18.

Idag: Pyssel i skolan, provade att tova ull, det var skitkul! Kände mig riktigt antis och härlig, fattades bara kampsång och "bränn BH:n - viftande". Mumsigt julbord och en dålig film i Aulan.

Imorn ska jag åka skridskor, jag ser fram emot det.
Jag ser även fram emot att lärarna ska ha julspel, det är underbart när dom bjuder på sig själva! :D
Ska senare på dagen handla julklappar i Stockholm, ger er uppdate om det imorgon kväll.

Udda vecka, julen är nära. Riktigt nära.

Nu är jag kall om händerna, over and out.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Äcklig kille! Han är inte värd det fina fusknamnet! ;) (syftar på min bror)

2007-12-20 @ 14:16:33
Postat av: Emilia

nej du har rätt! vi kallar honom håkan istället, min dumma rektor.

2007-12-20 @ 20:38:46
URL: http://fuckthemainstream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0