julen


image37

Julen. Det är en högtid jag egentligen älskar, men nu har det hänt något med mitt liv som gör att tiden går så snabbt så att jag inte har tid att tänka efter. Känner du igen dig?

Jag känner det som igår när jag räknade att det var exakt två månader till jul. Och jag minns nyår som igår. Tiden rusar iväg å fort att jag blir rädd. Rädd för att missa något viktigt. Eller mindre viktigt. Jag vill minnas mitt år, men kan jag verkligen göra det när tiden går så fort?

Om tiden går såhär fort, då har man ju inget att längta till? När man var liten så kröööp tiiideen fraaaaam tiiiill juuul. En dag kändes som en evighet. Kanske är det så att vi borde inse att det är normalt nu, att tiden SKA gå så här fort. Istället för att klaga och vilja räkna tid på samma sätt som när vi var små.

Om tiden flyger såhär, kommer det inte dröja länge innan jag är pensionär.
So I'd better get going.
Over and out, julfirare!

Kommentarer
Postat av: Johanna x )

Känner igen mej! xD

2007-12-10 @ 20:09:21
URL: http://tobleroneglass.blogg.se
Postat av: Anonym

faktiskt lite kul att både du och jag har skrivit om att tiden går så fort osv. på våra bloggar.
kändes nästan som att ja läste mitt eget inlägg:P haha,aja ses i morgon

2007-12-16 @ 19:53:01
URL: http://www.sophieidaangelica.bloggsite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0