Å sorgliga tanke

Sitter och lyssnar på Märk hur vår skugga, Sofia Karlssons version.
Jag är ledsen, för jag tänker på hur livlös en levande människa kan bli.
Hur långt hjärtat kan kämpa vidare, fast både hjärna och själ är överblommade för länge sedan.
Hur man kan leva så länge, att inte ens musiken skänker glädje längre.
Hur man kan åldras in i en sådan smärtsam melankolik.
Och jag tror, att de alla ville dö för länge sedan.

Låt dem bara falla in i evig vila. Låt dem lämna jorden med en fin tid som sin sista.

Kommentarer
Postat av: Greta

Sv: Jag må vara antroposofisk, men muttan är icke! Detta innebär dock inte att den skall omformeras på något sätt, men kanske dekoreras?

2009-05-20 @ 17:35:15
URL: http://musiksara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0