Tillbaka

Efter att bloggen under mer än en veckas tid varit i Isaks händer har den nu återfallit i mina.
Kvällen har varit helt jävla skitbra, innefattande Stefan, Jonna, Danne, Linda och.. Isak.

I tisdags spenderade jag hela dagen i Kungsberget, helt underbart. Vädret var fulländat och snön var precis lagom "fast".

Just nu är det ett enda kaos i mitt huvud och i mitt liv. Jag befarar att jag är på väg att bli utbränd, vilket känns jävligt läskigt. Har fått problem att vistas i t.ex. skolan för det känns otroligt påfrestande att befinna sig i en så miljö med så mycket folk.. Vad jag än läser eller skriver, så fastnar inget och en massa prov står otåligt och trampar framför dörren..

Jag har också en konsert (den 20:de, om en vecka alltså!) och ett dop där jag ska sjunga att tänka på, det är väldigt väldigt mycket.. Usch.

Min far har lyckats ha sönder sin hälsena under en basketmatch (där jag medverkade), och från och med nu är det jag som ska få sköta följande uppgifter (han ringde mig och skrek, som att det vore mitt fel att han är skadad..):

Matlagning
Städning
Tvätt
Hämtning från dagis
Mathandling

Han verkar inte ha en aning om hur instabil jag är just nu och hur mycket jag redan har att göra. (Så går det i och för sig när man aldrig frågar sin dotter om hur hon mår..) Han verkar även ha glömt att han har en son som är kapabel till att göra hemarbete och en fru som också kan! (Plus att han också har en liten underbar fyraårig dotter som mer än gärna dukar bordet och steker köttbullar!)

Känns ändå otroligt skönt att få vara med människor jag håller kära och bara slappna av och vara mig själv.
Det är skönt att vara tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0