En ledsam dag

Idag har jag fått ta ganska mycket skit. Det tycker jag är tråkigt.
Jag är besviken på att jag inte stod upp för mig själv och sa ifrån när det gjorde ont.
Som plåster på såren så sprang jag allt jag kunde i 7 km när jag kom hem. Förbättrade den förra tiden med två minuter. Det brukar vara så på våren. Först springer man dåligt, sedan börjar tiden förbättras med flera minuter de första gångerna, och sedan skiljer det kanske 30 sekunder som max från gång till gång när man har kommit in i det hela.

En helvetes dag. Tråkiga lektioner, naturkunskapsprov (som gjorde en alldeles matt och flummig i huvudet), och till råga på allt så har jag lyckas inaktivera mitt knapplås och skickat MMS till min pappas fru för sextio kronor. Helt sjukt. Jag skrattade hysteriskt samtidigt som jag bara ville lägga mig ner och gråta.

Men om jag börjar gråta nu så kommer jag inte kunna lugna ner mig förrän jag somnar så jag försöker att hålla mig lugn och tänka på att det finns människor som har det värre och att jag kanske får ta mindre skit imorgon eller kanske ännu bättre - orkar stå upp och slå tillbaka!

Ibland är livet ledset. Tur att det inte regnar.
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0