Dessa jävla moderniteter

Egentligen hatar jag det.
Dessa jävla jävla moderniteter.
Mobiler, datorer, msn, sms, mms, chatter, webcams, HELA FÖRBANNADE KITET.
Jag hatar att det aldrig är rakt. Inga ansiktsuttryck. Inget kroppsspråk. Inga tonlägen.

Bara en massa tecken och gubbar som kan misstolkas och tolkas på en miljon sätt.
Och det blir missuppfattningar och massuppfittningar och man blir glad och sedan ledsen för att man kommer på att man egentligen inte borde blivit glad.

Jag blir så jävla gammal när det gäller sådant här. Jag vill ha telefonsnack som på åttiotalet när alla tuggade rosa tuggummi och drog med fingret i tuggummit - in och ut ur munnen - och hade rosa svettband i håret.
Jag vill ha skitsnack och bullshit i örat. Inte på en iskall intetsägande skärm.
Jag vill inte ha fler jävla oläsbara signaler.
Jag vill ha raka puckar och ögon mittemot mina.
Jag vill kunna känna av stämningen i luften och kunna handla på impuls. Det går inte över detta icke interna nät.
Fan vad dessa moderniteter ställer till det.

/Agda, 78, Ljungbackens ålderdomshem

Kommentarer
Postat av: em

Haha.

Låter bra det hörru ;)



kram på ree!

2008-09-09 @ 23:24:27
URL: http://emelieoskarsson.blogg.se/
Postat av: Jocke B

Men man kan ju faktiskt prata i telefon i mobilen;) (Vi ses på ålderdomshemmet, jag kommer dit på onsdag så kör vi vår traditionella dansbandskväll:P "Leende guldbruna ögon, har jag förälskat mig i...")

2008-09-10 @ 19:07:29
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0