Flaxande fågelvingar och vilsna rådjur

Jag tror seriöst inte att jag kan vara allvarlig genom ett endaste helt skolarbete. Jag håller på att göra om mitt fotokompendium för att uppnå högre resultat, och har varit seriös ända fram till detta..

(Avsnittet behandlar de två begreppen "fryst bild" och "rörelseoskarp bild".)

"Frysta bilder vill man oftast ha i t.ex. sportsammanhang när man vill se hur basketbollen har lämnat Michael Jordans händer och befinner sig rakt ovanför korgen, samtidigt vill man se Jordans koncentrerade ansiktsuttryck och skräcken i motståndarlagsspelarnas kroppsspråk och ansikten när de inser att, fasen, han kommer att sätta en trea!

I ett läge som Jordans så vill man helst inte ha en rörelseoskarp bild. Då missar man mycket information och är man lite dum så kanske man tror att det är en kruka som flyger i luften, och inte en basketboll. Man kanske också uppfattar Jordans armar som fågelvingar som flaxar eller motståndarlagsspelarna som vilsna rådjur."

Ah, jag älskar att skratta åt mina egna skämt.

Kommentarer
Postat av: em

hahaha.

hahahahah.

2008-11-25 @ 23:38:24
URL: http://everlongisagoodsong.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha! xD

Skulle vilja se Anders min när han läser det! xD

2008-11-26 @ 18:20:51
URL: http://tobleroneglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0