You might make a dollar

Nej vadå åh fan eller hur va?? Va?
Nu känner jag mig lika förvirrad som.. hehe, ja.
Jag ställde mig i reservkön för att komma in på musiklinjen.
Ett fåtal hoppar av de första veckorna, om ens ett fåtal. Ibland ingen.
Och jag fick veta att 16, sexton, sixteen reserver låg före och att man inte på något sätt kunde flytta upp mig i kön.
Jag skulle alltså få vänta på 16 personer. Och hoppas på att de alla skulle tacka nej om erbjudandet om plats gavs till dem.

Jag kände mig hopplös (imperfektformen berättar om tidigare idag).

Sedan. Eller nyss. Jag gick in på gymnasieintagning.se för att kolla lite. Loggade in.
Vad fan? Helt plötsligt låg musik som förstahandsval för mig, hade inte kommit in så klart, men var behörig då jag gjort intagningsprov tidigare och har bra poäng.

Scrollar nedåt och ser följande:

Val
1.
Sökt program:ESMK, Estetiska programmet inr musik
Önskemål om inriktning:ESMK, Musik
Utbildningsanordnare:Södertälje
Önskemål om skola:Wendela Hebbegymnasiet
Behörighetsgrupp:Behörig
Provpoäng:17
Din reservplats:1

RESERVPLATS ETT??

Blir lite chockad. Klickar länk där det står "reservplatsinfo".
Alla har påstått att poäng inte har betydelse i reservkön.
Men läs här:

"..Ditt nuvarande reservnummer kan försämras när en sökande med högre poäng, som aviserat om inflyttning till den sökta kommunen, blir folkbokförd i kommunen eller när en sökande med högre poäng, som felbehandlats, erhåller sin rätta plats på reservlistan. I sällsynta fall kan, om särskilda skäl finns, ett sent ändringsval (i det här fallet ändringar som görs efter slutintagningen) godtas. Även detta kan påverka din reservplacering negativt om sökanden har högre poäng än vad du har."


Om det stämmer. Så. Är. Chanserna. Goda.
Eller. Mycket. Godare. Än. Förut.

Nu ber jag till alla högre makter ifall de skulle existera.

Kommentarer
Postat av: Alexsandra

Haha, jadu. jag tror också att de sitter innanför pannbenet. Men så kanske de inte är för alla.. vad vet jag? :S. xDhaha



Kraam :D

2008-08-19 @ 19:23:05
URL: http://posebaby.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag håller tummarna för dej så det ryker!

2008-08-19 @ 20:21:23
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jocke B

Hoppas du kommer in:) Men varför vill du byta? Vad skulle du gå innan?

2008-08-19 @ 20:44:25
URL: http://ordetiminmakt.blogg.se/
Postat av: nicolina

Kika in min blogg! Lägg en komentar när du ändå är där.

Tack. Kram.

2008-08-19 @ 20:49:57
URL: http://niqolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0