Har ni tänkt på det?

Jag började fundera lite igår när jag irrade omkring i stan i ren förvirring-irring.
Inte så mycket på existens eller jordens undergång, utan något som känns mer nära och icke-abstrakt.

Jag tror nämligen att det kommer att komma en rensnings- eller återställningsperiod om sisådär 5-10 år kanske.
Jag menar så klart internet.
En rensning på alla communities, YouTube, lagringsutrymmen, nedlagda bloggar, oaktiva användare osv.
Vi kan ta YouTube, hur mycket film finns inte där?
Och hur många kopior på varje t.ex. musikvideo av någon känd artist finns det inte?
De som står bakom YouTube lär vilja ta bort de där onödiga kopiorna efter ett tag, men vad händer då?
Ska de sitta och handplocka och radera? Maila filmuppladdaren och skriva "Följande klipp tas bort pga...."?
Vad kommer hända?

Och hur många gånger har man inte hamnat på en blogg med ETT ENDASTE inlägg; "Välkommen till min nya blogg!".
För ofta. Irriterande ofta.
Och hur ofta har man inte hamnat på bloggar man börjar bläddra i för att sedan märka att det var år 2005 som det senaste inlägget publicerades, och så kan man inte hjälpa sig själv att motstå att tänka vad personen gör nu. Död?

Alla filer man laddar upp!? Alla bilder!?
Kommer t.ex. min (meningslösa) bilddagbok vara kvar om 35 år (om jag inte raderar den själv)?

Har ni tänkt så långt?
Jag är sjukt nyfiken på hur ni tänker så om ni tänker något om detta alls, skriv tankarna till mig!

Kommentarer
Postat av: Amanda

KOLLA IN MIN NYA BLOGG!

http://frokenamandas.blogg.se



Ha det bra, Kram!

2008-08-14 @ 13:23:53
URL: http://frokenamandas.blogg.se/
Postat av: Tessan

sv: ja det kanske kan stämma, men nu var det inte hennes ben eller kropp jag tänkte på, utan hur klänningen ser ut! haha

2008-08-14 @ 13:49:32
URL: http://fashionway.blogg.se/
Postat av: Ma®©uS

Sidor lägger oftast ner efter ett tag eller byter ägare och då burkar det vara upp till andvändaren att flytta över innehållet. fast det är vanligt att efter några månader eller nått år att helt inaktiva konton och sådant tas bort, men det finns ingen gräns på hur mycke man kan lagra på internet så det är inte så att det kommer ta slut på plats eller nått :P

2008-08-14 @ 17:43:51
Postat av: Ma®©uS

Sidor lägger oftast ner efter ett tag eller byter ägare och då burkar det vara upp till andvändaren att flytta över innehållet. fast det är vanligt att efter några månader eller nått år att helt inaktiva konton och sådant tas bort, men det finns ingen gräns på hur mycke man kan lagra på internet så det är inte så att det kommer ta slut på plats eller nått :P

2008-08-14 @ 17:45:13
Postat av: Sara

Jag tänker såhär? Kommer inte lagringsutrymmet att ta slut? Hur mycket elektronisk information och skräp kan lagras egentligen? ge mig ett vettigt svar på den du så får du en 10a!

2008-08-14 @ 23:00:15
URL: http://www.dombisara.blogspot.com
Postat av: Anna

Jo jag har funderat på det där, har medlemsskap på sidor där jag aldrig loggar in. Hur länge kommer de ligga där och ta plats? Troligen kommer internet aldrig att bli fullt då utrymmet hela tiden kommer öka. Jag funderar däremot på vad som kommer hända sen, när internet har ersatts av något annat. Kommer alla bloggar ligga kvar då och ruttna i all evinnerlighet?

(Nu satte du igång mina tankar alldeles för tidigt på morgonen, fy på dig^^)

2008-08-15 @ 09:33:15
URL: http://lantisflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0