B e a utiful

Det finns så mycket jag vill berätta! Eftersom att gårdagen bara beskrevs i rätt så intetsägande bilder vill jag förklara lite.
Som ni säkert förstår så var vi inne i Helsingfors även igår. Vi hamnade på ett torg där de delade ut gratis mat (korv, kakor, godis, pannkakor, eller som andra stavar det: pannkrarkror) och en tjej med "Urbaani unelma"/"Urban dream"-tröja kom fram till oss och sa: "There is free food over there!!" och Ivan svarade: "Yeah, we're gonna go grab some", helt nonchalant! Haha :D

Sen åt vi korv och kaka på en sekts bekostnad.
Godiset med citat ur bibeln på vågade vi dock inte äta.

Igår var i alla fall jättekul och jag minns inte om det var igår eller dagen innan det jag köpte en skinnjacka.
Nöjd är jag i alla fall. Och idag har det varit trevligt i Helsingfors. Det blev ett litet drama då jag glömde min 10-eurosplanch av the God, Jimi Hendrix, på en tågbiljettsförsäljning, fast nu är den åter i min trygga famn.

Känn hur ni svettas av avund.

Här kommer lite randomized bilds som alla är tagna igår (då kameran glömdes här idag..), och jag är snäll nog att ge er en förklaring under varje bild.


Här ser ni mig inne i en affär som blandade goth- och harajukukläder (stavade säkert fel), testandes en röd boagrej i en provhytt. Kände mig verkligen som en filmkändis när de allergiframkallande fjädrarna letade sig in i både ögon, näsa och mun. Kul var det. Och här kommer en bild till från samma situation.





Sist en bild på mig och the new jacket. Jag ser lagom rockdrogad ut med mitt McDonalds-vatten för 5 kronor och halsduken med stjärnor på. Livet är rock, inte sant. (Mamma har tagit fotot, och jag har redigerat.)

Sist vill jag bara tacka för fina kommentarer angående mina bilder här. Det är roligt att de uppskattas, även om många bilder är på mig själv.. Usch. A CHANGE IS A-COMING, dudes!

Nej, efter ett fint besök på Helsingfors museum för nutida konst och en grym backstage-visning (då jag känner musei-"chefen") så är jag trött, men mer sugen än någonsin på att köpa mer färg och målamålamåla.. Och jag är trött i benen efter många kilometers promenering.

Men men men. Tittar igenom lite bilder och hittar en bild jag är missnöjd med, men en bakgrund jag gillar.
Målade/tecknade denna i juni.


God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0